جشنواره ای برای غذاهای در آستانه انقراض ایرانی

فرهنگسرای امید نهمین دوره جشنواره «غذاهای رو به فراموشی ایرانی» را در آستانه روز جهانی سالمند با حضور بیش از 200 نفر از سالمندان شهر تهران دوشنبه هفتم مهرماه در بوستان خیام برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این جشنواره سالمندان شهر تهران با تهیه و معرفی غذاهای مختلف اقوام ایرانی با یکدیگر رقابت می‌کنند. از جمله غذاهای سنتی و آئینی جشنواره می‌توان به خورش تره سنندج، زیره پلو کرمان، قایرمه کردستان، ته تالا اراک، هواری بندر عباس و انواع غذای متنوع دیگر اشاره کرد.

خاص بودن غذا، طعم غذا، استفاده از ظروف و پوشش سنتی شرکت‌کنندگان از جمله ملاک‌های داوری در جشنواره غذاهای رو به فراموشی است و در پایان جشنواره از آشپزهای پنج غذای برتر با اهدای جایزه تقدیر می‌شود.

نهمین جشنواره غذاهای رو به فراموشی به همت فرهنگسرای امید با مشارکت معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 13 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در آن ساعت 14:30 روز دوشنبه به میدان امام حسین(ع)، خیابان 17 شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام مراجعه کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    3 0
    سلام، خانواده ها بخاطر سلامتی خود وفرزندانشان غذاهای سنتی را جایگزین غذاهای فست فودی کنند.انواع اشکنه،آبگوشت ودیزی کم چرب،انواع آش،کشک بادمجان،انواع سوپها،کوکوها وکتلتها،عدسی و... جایگزین های بسیار خوبی برای فست فودهای بسیار مضر هستند که سلامتی جامعه را به خطر انداخته اند.
  • مقیمی A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    3 0
    آبگوشت با گوشت گوسفندی و نان سنگک و سبزی خوردن و ترشی و دوغ محلی به به به به البته اگر پولش باشه