گلایه سردار نظری از کم کاری شهرداری علیرغم وعده قبلی/ دوستان حق مطلب را ادا نکردند

فارس نوشت: دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: دوستان حق مطلب را نسبت به این نمایشگاه ادا نکردند، در صورتی که معاونت فرهنگی شهرداری تهران برای تبلیغات این نمایشگاه قول مساعد داده بود اما تحقق نیافت.

پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس امسال در حالی آغاز به کار کرد که اکثر علاقه‌مندان به حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از نحوه تبلیغ و اطلاع‌رسانی این نمایشگاه گله کردند. گزیده ای از گفتگوی فارس با سردارعلی ناظری دبیر ستاد اجرایی این نمایشگاه را در ادامه می خوانید:

- دو اولویت در این نمایشگاه داشتیم، یکی اولویت نخست جذب مخاطب با موضوع مخاطب بود. و دیگری بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات؛ تا هر دوی این اولویت‌ها منجر به حضور گسترده اقشار مختلف جامعه به پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس شود.

- برای بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی با معاونت فرهنگی شهرداری تهران، بنیاد حفظ آثار، بنیاد شهید، ارتش جمهوری اسلامی و مرکز اسناد سپاه صحبت کردیم که آنها از فضای تبلیغاتی که در اختیارشان دارند، همانند بیلبورد تبلیغاتی و سامانه پیامکی برای آگاهی بخشی به مردم برای حضور در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، استفاده کنند.

- احساسم این است که دوستان ما تقریباً با همه اینهایی که تماس گرفتیم،( انشاالله جسارتی در حق‌شان نشده باشد)، حق مطلب را ادا نکردند یعنی به خیابان‌ها که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که به آن صورت بیلبورد و بنر پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس نصب نشده است. در صورتی که معاونت فرهنگی شهرداری تهران درباره این مهم قول مساعد داده بود. و من روز گذشته که در نمایشگاه حضور یافتم به ایشان گفتم و خودشان هم بر نبود تبلیغات نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، تأکید کردند.

- حتی قرار بر این بود تا بنرهایی را در عقب اتوبوس‌ها نصب کنند اما متأسفانه این مهم نیز با توجه به گذشت چند روز از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، محقق نشده است.

- البته دوستان در تلویزیون قول‌هایی را به ما داده بودند، که به ان عمل کردند که تشکر می‌کنم به گونه‌ای که همچنان به صورت مستمر، تیزر تبلیغاتی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را پخش می‌کنند. شبکه‌های صدا و سیما نظیر شبکه چهار هم در نمایشگاه حضور داشته و گزارشی را تهیه کرده‌اند. البته ناگفته نماند که شبکه‌های تلویزیونی در اطلاع‌رسانی و جذب مردم به نمایشگاه‌ها به ویژه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، بسیار تأثیرگذار هستند.

- واقعاً این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه دوره گذشته زیباتر و خیلی بهتر در حال برگزاری است، به همین منظور انتظارمان این است که دوستان در خبرگزاری‌ها، صدا و سیما و مجموعه تبلیغاتی محیط شهری، زحمات برادرانشان را تکمیل کرده و به اطلاع‌رسانی و تبلیغ این نمایشگاه کمک کنند چراکه دفاع مقدس تنها متعلق به دست‌اندرکاران نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس نیست، بلکه برای همه مردم است اگر مردم هر چه بیشتر به طرف این موضوع پیش بروند، و هر چه بیشتر علاقه‌مند به فرهنگ ایثار و شهادت شوند، تأثیر آن در تمام مجموعه اجرایی، دولتی و مجموعه‌های کشوری ما تأثیرگذار خواهد بود.

- بخش عمده بُن پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین شده است و غیر از تخفیفاتی است که ناشران به بازدیدکنندگان نمایشگاه ارائه می‌دهند.

- بُنی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این دوره از نمایشگاه، پیش‌بینی کرده است، 100 میلیون تومان بُن برای است، از این بخش درخواست کردیم که بخش کمی از این بُن را به نخبگان و فرهیختگان جامعه اختصاص داده‌ایم. کسانی که تحصیلات‌شان مرجع است همانند اساتید دانشگاه، مربیان دروس دفاعی و تربیتی تا یک تخفیف بیشتری را برای آنها قائل شویم. لذا تخفیف نمایشگاه از طریق بُن، 20 درصد است که با ارائه تخفیف ناشران بین 40 تا 50 درصد می‌رسد.

پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از تا 11 مهر از ساعت 9 صبح لغایت 21 شب در باغ موزه دفاع مقدس دایر است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =