ایسنا نوشت:

رویترز نوشت: پس از آنکه نتانیاهو در سخنرانی‌اش در سازمان ملل، ایران را مثل داعش خطرناک دانسته بود به نظر نمی‌رسد هیچ کشوری حتی آمریکا در این موضع علیه ایران با او همراه باشد و از او حمایت کند.

در ادامه تحلیل رویترز آمده است: برای نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، داعش و ایران هر دو یک معنی و مفهوم دارند. در هفته گذشته، نتانیاهو در سخنرانی ضد ایرانی خود در مقر سازمان ملل در نیویورک با طرح سؤالاتی مثل، آیا شما به داعش اجازه می‌دهید اورانیوم را غنی‌سازی کند؟ آیا به داعش اجازه خواهید داد که راکتور آب سنگین داشته باشد؟ سعی داشت به جوامع جهانی بفهماند که از دیدگاه او ایران به اندازه‌ی داعش خطرناک است. اگرچه به نظر نمی‌رسد هیچ کشوری، حتی آمریکا که در حال تلاش برای رسیدن به یک توافق جامع هسته‌ای با ایران است با این دیدگاه اسرائیل درباره ایران موافق باشد.

بر این اساس به نظر می‌رسد، با این سخنرانی علیه ایران بیشتر به این مسئله پی برد در این موضعش که ایران را همانند داعش خطرناک دانسته بود، کسی با او همراه نخواهد بود، حتی متحد قدیمی‌اش، آمریکا.

پس از گذشت سال‌ها و در حالی که غرب به لزوم استفاده از دیپلماسی در حل مسئله هسته‌ای ایران پی برده است، اسرائیل همواره معتقد است کوچکترین فعالیت هسته‌ای ایران باید متوقف گردد و تأسیسات هسته‌ای آن نیز با حمله‌ی نظامی نابود گردد.

استقبال نکردن از مواضع نتانیاهو علیه ایران را نه تنها می‌شد از سالن تقریباً خالی سازمان ملل در هنگام سخنرانی او حس کرد بلکه رسانه‌های اسرائیلی نیز با بازتاب ندادن سخنان او به طور گسترده مخالفت خود را با دیدگاه‌های او در قبال ایران اعلام کردند.

نتانیاهو چندین بار در طول مذاکرات ایران و کشورهای گروه 1+5، نگرانی خود را از حاصل شدن هرگونه توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرده است و همواره سعی داشته با دیکته کردن مواضع خود علیه ایران بر روند مذاکرات، نتیجه‌ی آن را تغییر دهد و از رسیدن ایران و غرب به هرگونه توافق هسته‌ای جلوگیری کند؛ اگرچه با وجود تلاش‌های بی‌وقفه‌ی نتانیاهو به نظر نمی‌رسد دخالت‌های او تغییر محسوسی در روند مذاکرات داشته باشد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    7 2
    نتان یاهو ست دیگه