فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی فردا در جلسه ای به بررسی مسائل هسته ای، وضعیت اقتصادی و مسائل منطقه خواهد پرداخت.

علی مروی: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مرکب از اکثریت نمایندگان مجلس نهم است. فراکسیونی که با حضور حدود 200 نماینده منتخب مجلس نهم فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این فراکسیون در یک سال اخیرتلاش کرده است تعامل سازنده ای با دولت یازدهم داشته باشد.

در روزهای نخست مجلس نهم، نمایندگان تشکیل دهنده فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس قدیم با حضور علی لاریجانی اعلام موجودیت کردند.

این فراکسیون چند روز بعد در انتخابات هیات رئیسه مجلس کرسی های اکثریت هیات رئیسه را از آن خود کردند تا حامیان حداد عادل در عمل در یک رقابت سیاسی درون پارلمانی، میدان را به رهروان واگذار کنند.
نقش اصلی را در این برنامه ریزی، کاظم جلالی نماینده 46 ساله شاهرود بازی کرد؛ نمایندهای خوش مشرب و با روابط عمومی بالا که استراتژی خود را ارتباط با بدنه نمایندگان شهرستانی گذاشت و تلاش کرد فراکسیونی ازهمه استانهای تشکیل دهد.
جلالی در همان روزها -18 اردیبهشت 91- در کنفرانس خبری تشکیل این فراکسیون، درباره ضروت تشکیل آن از «اختلاف قرائتی» سخن گفت که در میان اصولگرایان وجود دارد و تاکید کرد که «برخی از ولایت هزینه می‌کنند در حالی که ما معتقد هستیم ما باید برای ولایت هزینه شویم. ضمن اینکه در حوزه‌های نگاه به مردم و مجلس تفاوت‌هایی در میان اصولگرایان دیده می‌شود و برخی فکر می‌کنند مدیریت مجلس می‌تواند در اختیار یک عده‌ای خاص باشد.»
اشاره های جلالی متوجه نمایندگان حامی جمعیت رهپویان و ایثارگران بود که از نامزدی حدادعادل در انتخابات حمایت کرده بودند و به این منظور حتی سفر به مناطق عملیاتی جنوب را برنامه ریزی کردند، اما در چانه زنی های سیاسی موفق نبودند و فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در نهایت تشکیل شد و عنوان فراکسیون اکثریت را به خود گرفت.
اصولگرایانی هم که مخالف این تشکیل بودند، در نهایت ترجیح دادند تحت ریاست غلامعلی حداد عادل فراکسیون اصولگریان را تشکیل دهند تا در مجلس اصولگرا تبدیل به فراکسیون اقلیت شوند.

/2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =