ایسنا نوشت:

«از کاه‌، کوه ساخته‌اند. یک شانتاژ است. یک متکدی در حال گدایی در مجموعه‌ی جهانی بیستون بوده که جلو دو گردشگر خارجی و لیدر آن‌ها را نیز می‌گیرد و تقاضای پول می‌کند. اما پس از امتناع لیدر از پرداخت پول، متکدی خود را با چاقو مجروح و فرار می‌کند.»

این توضیح مسئولان میراث فرهنگی و حفاظتی کرمانشاه پس از انتشار خبر زورگیری از گردشگر خارجی در بیستون است.

آن‌ها در این زمینه به ایسنا توضیح دادند: اگر واقعا چنین اتفاقی رخ داده است، چرا لیدر پس از وقوع آن با 110 تماس نگرفت؟ لیدر موظف بود، پس از پاره شدن لباس‌هایش در تماس با 110 آن اتفاق را سریعا گزارش و شکایت کند؛ تا نیروی انتظامی این اتفاق را صورت‌جلسه و آن را پیگیری می‌کرد. در حال حاضر هیچ صورت جلسه یا شکایتی درباره‌ی بحثی که مطرح می‌شود از یک گردشگر خارجی توسط دو نفر زورگیر دزدی شده این زمینه وجود ندارد، پس امکان دارد این اتفاق رخ نداده باشد، از سوی دیگر با توجه به نبود شکایت در این زمینه، این اتفاق مورد تایید نیروی انتظامی به عنوان یک مرجع رسمی نیست.

مسئولان حفاظتی این بخش از استان کرمانشاه که تاکید داشتند نامشان ذکر نشود، با تاکید بر این‌که در حال حاضر شخص متکدی که اقدام به گدایی از دو گردشگر کرده و باعث و بروز این اتفاق شده است شناسایی شده و در اسرع وقت دستگیر می‌شود، در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف، بروز گدایی یک متکدی از یک گردشگر خارجی را چگونه شنیده‌اند، اظهار کردند: پس از مشاجره و مجروحیت عمدی متکدی توسط خودش، افراد حاضر در محوطه با 110 تماس می‌گیرند و قضیه را گزارش می‌دهند اما زمانی‌که نیروهای 110 به منطقه می‌رسند، نه لیدر در محل حاضر بود و نه آن متکدی. به همین دلیل هیچ صورت جلسه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

آن‌ها معتقدند: در حق بیستون و کرمانشاه اجحاف شده است؛ چون محوطه جهانی بیستون یک محوطه بسیار گسترده است، چون هر چند به دلیل کمبود امکانات تعداد نیروهای یگان حفاظتش سه نفر است، اما واحد گشت و افسر نگهبان این محوطه‌ی جهانی هر روز با تعداد نیروهای متغیر در زمان‌های مختلف در مجموعه‌ی جهانی بیستون گشت‌زنی کرده و سرکشی‌های لازم را انجام می‌دهند.

با این اوصاف، مسوولان انتظامی استان اعلام کردند: در تماسی که با فرمانده انتظامی شهرستان هرسین داشته‌ایم موردی از زورگیری از تبعه خارجی به پلیس این شهرستان گزارش نشده است و این خبر تکذیب می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    17 0
    من می گم یک پلیس گردشگری درست کنیم. یعنی قسمتی از پلیس در خدمت به امنیت گردشگران قرار گیرد. جدای از 110 باشد.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    21 0
    عجب پس خودش رو مجروح میکنه فرار میکنه؟ ماهم که پشت گوشمون.....
  • reza IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    14 0
    ای بابا ما تو ناف تهران به 110 زنگ زدیم بعد از 1 ساعت اونا تماس گرفتند و گفتند کسی اومد ما گفتیم نه طرف گفت موضوع حل شد گفتیم اره 6 جون با قمه و قداره مردم و زدند و رفتند و دزدیدند و بردند ......
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    15 0
    آره بابا حق با مسئولین گردشگری و میراث فرهنگیه ضمنا" این چیزا که تو مملکت ما عادیه، معتاد و متکدی و زورگیر و رانت خوار و کلاه بردارو و ویژه خوار و یقه سفید و دانه و درشت و .............