رحمت الله حافظی اولین دقایق جلسه امروز شورای شهر را به انتقاد از عملکرد مهدی چمران در شورای عالی استانها آغاز کرد و گفت این شورا 15 سال در خواب زمستانی بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر، سخنش را با تذکری به قالیباف، شهردار تهران شروع کرد و گفت: شهردار تهران موظف بود موارد فعلی در تهران را برای صرفه جویی و نگاهداشت‌ منابع در شهر تهران و ارتقای بهره‌وری لایحه ای را در دو ماه به به شورای شهر تقدیم کند ولی ما در حال مذاکره درباره بودجه سال 94 هستیم و هنوز این لایحه‌ به دست ما نرسیده.

حافظی در بخش دیگری از سخنانش از بررسی لایحه مدیریت شهری در مجلس که یک فوریت آن به تصویب رسیده و در آن آمده که باید شهرداران با رای مستقیم مردم انتخاب شود، انتقاد کرد و ارائه این لایحه را به دلیل کم کاری شورای عالی استانها دانست و گفت: این لایحه حاصل خواب زمستانی شورای عالی استان‌ها است چرا که محض رضای خدا در این 15 سال لوایح خود را شرح ندادند.

او در انتقاد به نحوه مدیریت مهدی چمران در سالهای اخیر در این نهاد گفت: وقتی شورای عالی استان‌ها کاری نکند هر روز یک نفر به مدیریت شهری تعرض می‌کند. شورا هر روز محدودتر می‌شود و انتظار داریم مجلس با درایت به این موضوع نگاه کند.

دفاع چمران: لایحه را دولت داده نه ما


در ادامه جلسه، چمران که از این انتقاد حافظی، پیدا بود ناراحت شده، از عملکرد خود در شورای عالی استانها دفاع کرد و موضوع انتخاب شهرداران را به گردن دولت انداخت.

رئیس شورای شهر تهران گفت: لایحه مدیریت شهری از سوی وزارت کشور به دولت داده شده و قرار است در این لایحه انتخاب شهردار توسط مردم در شهرهای بیش از 200 هزار نفر انجام گیرد اما معتقدیم که انتخاب شهردار یک کار تخصصی است و اگر انتخاب شهردار از شورا گرفته شود، شورا یک امر تشریفاتی و ظاهری خواهد بود.

چمران توضیح داد: اگر شهرداری دولتی شود قطعا یک بازگشت به عقب خواهیم داشت.‌ همزمان هم در مجلس طرحی ارائه شده که 123 نماینده هم آنرا امضا کردند. در این طرح مقرر شده است که تعداد اعضای شورای شهر به 15 نفر برسد و همچنین هیات حل اختلاف استان سه نفر را به عنوان شهردار به شورای شهر معرفی کند و شورا موظف است یکی از این سه نفر را انتخاب کند.

او درباره این طرح جدید گفت: اگر این طرح تصویب شود، شورا موظف به انتخاب شهردار مورد نظر هیات حل اختلاف استان است و عمده نمایندگان تنها به کاهش تعداد اعضای شورای شهر رای دادند و امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته امضای خود را پس بگیرند.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    4 0
    كاش عضويت بيشتر از 2 دوره در شوراي شهر هم ممنوع ميشد
  • محمد A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    8 0
    اگه انتخاب شهردار کار تخصصیه پس بگید این همه کشتی گیر و تکواندو کار و وزنه بردار و پلیس تو شورای شهر چکارمیکنند ؟
    • احسان A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      1 0
      خدایش دمتگرم گل گفتی .هیچ معلوم نیست کی با کیه بقران