ایرنا نوشت:

سید شهاب‌الدین چاوشی روز شنبه در جلسه کمیته کاهش طلاق استان تهران اظهار کرد: طلاق مبغوض‌ترین حلال الهی است که عرش الهی را به لرزه در می‌آورد بنابراین همه اندیشمندان و مسوولین باید دغدغه جدی در مهار لجام گسیختگی طلاق داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که شایسته جامعه اسلامی نیست که آمار طلاق در آن به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند تصریح کرد: تلاش برنامه‌های خانمان‌برانداز که از سوی ماهواره‌ها، فرهنگ دینی و اخلاقی جامعه را هدف قرارداده و متاسفانه در جهت عادی‌سازی طلاق کارسازشده است.

وی اظهار کرد: همه تدابیر و توان خود را برای رواج ازدواج‌های منطقی و پیشگیری از طلاق‌های سریع، باید به کار گرفت.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران با بیان این مطلب که انتظار جدی از کمیته کاهش طلاق این است که برنامه اجرایی و راه‌کارهای مشخص را برای دستگاه‌های متولی امر معین نمایند تصریح کرد: دفتر امور اجتماعی استانداری به طور جدی این مباحث را به سرانجام رسانده و به روش‌های پیشگیری عملی تبدیل و به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ کند.

وی با اشاره به این مطلب که مشکلات عاطفی طلاق برای طرفین نوعی مصیبت غمناک است تاکید کرد: نباید گذاشت این امر تبدیل به جشن موفقیت شود.

چاوشی با اظهرمن الشمس خواندن مشکلات فرزندان طلاق عنوان کرد: وارد کردن انسان‌های عقده‌ای و خطرناک به جامعه از حداقل عوارض اجتماعی طلاق محسوب شده و طلاق زمینه ناهنجاری‌های بسیاری را در کودکان پرورش می‌دهد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران تصریح کرد: عوامل منجر به طلاق در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و بخصوص اقتصادی باید تفحص و مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته و راه کارهای عملی مقابله با آن‌ها ارائه شود.

وی با اشاره به این مطلب که طلاق سبب زوال تعهد اجتماعی مردان و زنان می‌شود عنوان کرد: خلاء عاطفی و اقتصادی ناشی از آن بسیار مخرب خواهد بود.

چاوشی با بیان این مطلب که خانواده‌های ایرانی براساس آمارهای اعلام شده رسمی بیشترین نقش را خواسته یا ناخواسته در جدایی زوج‌های جوان ایفا کرده‌اند اظهار کرد: این دوری از فرهنگ درحالی است که قرآن خانواده‌های طرفین را مکلف به چاره‌جویی برای حفظ و ثبات خانواده می‌داند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران محقق نشدن شروط ضمن عقد را در مرحله بعدی از علل وقوع طلاق عنوان کرد و گفت: مهریه سنگین یکی از این شروط است که با بروز هراختلاف کوچک تبدیل به یک معضل بزرگ می‌شود.

وی فقدان فضای تحمل و بردباری را عامل مهم دیگری در فروپاشی خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: بی اخلاقی از سوی هریک از طرفین بلافاصله منجر به عکس العمل می‌شود درحالی که در آموزه‌های دینی ما تحمل و مدارا دارای فضیلتی بسیار است.

چاوشی بیان کرد: زوجین باید رفتارها و واکنش‌های صحیح را بشناسند و برای حل مسئله از آن استفاده کنند و آسانترین راه را که خطرناکترین راه (طلاق) است انتخاب نکنند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    47 2
    مقصر شما هستید که فرهنگ سازی نمیکنید و نمیتونید وضع بد اقتصاد رو درست کنید وگرنه هیچ خانواده ای نمیخواد که فرزندش طلاق رو تجربه کنه
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    24 63
    مقصر اصلی دولت است. به دلیل اینکه با استخدام بی رویه زنان در دستگاهها اول باعث بیکاری مردان میشود. و دوم چون زنان به درآمد و ...میرسند دیگر از شوهر خود تمکین نکرده و راه ناسازگاری را در پیش میگیرند. زنی که دارای کار و درآمد و خانه و ماشین است چه احتیاجی به آقابالاسر دارد؟ بساری از معضلات کنونی جامعه به کارکردن زنان در سازمانها بر میگردد. ترافیک و آلودگی و انواع فساد و فحشا و بی بند ورباری فرزندان و ...همه و همه در اثر شاغل بودنبرخی زنان است. زن در درجه اول مادر است. ولی متاسفانه در سالهای اخیر برای اینکه مسؤولان رای بیشتری جمع کنند با دادن وعده شغل و رفاهیات برای زنان آنان را از شغل اصلی خود و خانواده دور کرده‌اند.
    • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
      21 44
      آفرین. عین واقعیت رو گفتی.
    • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      4 16
      خدا خیرت بده. دمت گرم. باید این حقایق با جسارت توسط افراد و مسئولین و مردم و مطبوعات و خبرگزاری ها بیان بشه .
    • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      10 2
      خبر ميدونم كه نمي گذاري ولي در پاسخ به اين آقا بايست گفت شما يه خانم را انتخاب كن كه مدام جيبت را خالي كنه و تحسينت كنه ، مجبور نيستي با شاغل ازدواج كني
    • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
      0 0
      شما مجبورنیستی با یه زن شاغل ازدواج کنی. و حق نداری درباره ی زندگی بقیه ی آدمها تصمیم بگیری. ولی مواظب باش بعد که بچه دار شدی و بچه ت بزرگ شد، بتونی توجیهش کنی که چرا با مادرش اینطور رفتار کردی.
  • سیا IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    54 4
    چرا وقتی دلار را از 1050 تومان به 3000 تومان رساندید ، اعلام عزای عمومی نکردید، آنموقع شما هم جشن افزایش درآمدهای دولت را می گرفتید، به خدا 80 این طلاقها بخاطر مشکلات مالی است .
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    48 0
    سید جان مطمئنی خانواده بیشترین تقصیر را دارند؟؟؟؟ فکر نمیکنی نهادهای دولتی با بیکفایتی خود و دامن زدن به بحران اقتصادی پدر و مادر را فقط در تکاپوی پول درآوردن جهت خورد و خوراک، اجاره مسکن، شهریه دبستان تا دانشگاه و هزار هزار خرج دیگر انداخته که اگر پدر و مادر بدنبال کارخلافرشوه و سواستفاده نروند باید دست به چند شغلی بزنند. حالا شما که زود محکوم میکنی اینبار قضاوت کن فرصتی برای تعالی و رشد شخص پدر و مادر میماند تا به بچه ها هم منتقل شود؟؟؟؟/برادر جان آن دنیا سخت محاکمه خواهی شد نه فقط برای این قضاوت عجولانه ات بلکه برای انجام ندادن وظایف حاکمیتی خودت منظور هر مسوولی هست که بر مسند کار قرار دارد نه فقط این سید گل و گلاب
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    29 0
    مشکلات خیلی عمیق تر از این هاست که با کار کمیته هایی مثل این بخواد رفع بشه، اینا تاثیر 2 دهه گذشته بر مردم ایرانه که حالا داره خودشو نشون میده و با جامعه و فضایی که موجوده فقط این مسال بدتر خواهد شد، وقتی کسی زندگی نرمال نداره همین میشه
  • مهربانی A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    21 2
    باور کنید اگر مهریه های سنگین نبود امار طلاق بسیار بیشتر میشد امان از انتخابهای عجولانه و احساسی و طلاقهای عاطفی و خیانتها و... کاش موقع ازدواج با تفکر ودقت بیشتر عمل شود کاش ...
  • جواب A1 ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 3
    دادگاهها نباید سریع حکم طلاق صادر کنند اگر ر کدام از طرفین خطا یا مقصر شناخت زندانی یا جریم ه نقدی شوند