ایسنا نوشت:

در سه انفجار که مواضع کردها در شهر قره‌تپه استان دیالی را هدف قرار داده بود، حداقل 40 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. بیشتر کشته‌ها را نیروهای پیشمرگ تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، در سه انفجاری که در شهر قره‌تپه استان دیالی در نزدیکی مرکز امنیتی کردها صورت گرفت، حداقل 40 تن از جمله شمار زیادی از پیشمرگ‌های کرد کشته شدند.

یک منبع عراقی در این باره گفت: بیشتر قربانیان انفجارهایی قره‌تپه که در نزدیکی جلولا در شمال استان دیالی قرار دارد پیشمرگ‌های کرد بودند.

وهاب احمد، مدیر منطقه قره تپه که بر اثر انفجار یکی از خودروهای نزدیک دفترش مجروح شد، پیش از این اعلام کرده بود که حداقل 25 نفر کشته شده‌اند و 10 تن دیگر مجروح شدند.

داعش برای آغاز یک حمله وسیع به شهر مذکور و گسترش قلمرو خود در دیالی، مرکز فرماندهی خود را از شهر بعقوبه به جلولا انتقال داده است. شهر جلولا چند ماه است که به دست داعش افتاده است.

در مقابل نیروهای پیشمرگ هم برای رویارویی با حمله احتمالی داعش در این محور استحکامات نظامی خود را تقویت کرده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع عراق هم تأکید کرد منطقه ابوغریب در نزدیکی شهر بغداد هنوز تحت کنترل ارتش عراق است.

این مسئول وزارت دفاع عراق و همچنین ساکنان منطقه، گزارش‌های خبری مبنی بر وقوع درگیری‌هایی میان ارتش و نیروهای داعش در ابوغریب و اطراف شهر بغداد را تکذیب کردند.

مسئولان محلی در استان الانبار که در برخی شهرها به شدت با داعش درحال درگیری هستند، اعلام کرده‌اند که نزدیک به 80 درصد از این استان که بزرگترین استان عراق محسوب می‌شود در کنترل داعش است.

پلیس استان الانبار همزمان با اجرای عملیات نابودی و بازرسی با هدف کنترل دوباره مناطق تحت کنترل داعش، ممنوعیت رفت و آمد اعلام کرد.

از طرف دیگر، ساکنان استان الانبار، پیکر احمد الدلیمی، فرمانده پلیس این استان را که در یک عملیات با بمب‌گذاری در منطقه البوریشه واقع در شمال شهر الرمادی کشته شده بود را تشییع کردند.

سرهنگ رشید فلیح، فرمانده این عملیات در استان الانبار در گفتگو با اسکای نیوز اعلام کرد: ارتش عراق پس از اجرای عملیات نظامی ضربتی توانست منطقه البوریشه واقع در شمال الرمادی را به شکل کامل به کنترل خود درآورد.

قاسم فهداوی، وزیر نیروی عراق هم اعلام کرد که وضعیت امنیتی در استان الانبار پس از کنترل 80 درصد آن به دست داعش، بی‌نهایت خطرناک و بحرانی است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =