ایسنا نوشت:

شهردار تهران با اشاره به لزوم تغییر کاربری ساختمان‌های اداری واقع در اراضی تپه‌های عباس‌آباد، گفت: در آینده نه چندان دور تالار بزرگ شهر و موزه جواهرات کشور در بخش فرهنگی و علمی این مجموعه احداث خواهد شد.

‌ محمدباقر قالیباف شب گذشته در مراسم افتتاح پل طبیعت در بوستان آب و آتش با بیان این که ترکیب دو نسل جوانان جنگ و جوانان امروز اتفاقات خوبی را در شهر ما رقم زد، گفت: این پل یک سازه منحصر به فرد و بزرگترین پل پیاده‌روی در کشور است و به زیبایی طراحی شده است.

قالیباف با اشاره به اینکه تعهد، تخصص و تداوم پیگیری‌ها موجب شد پل طبیعت با یک حرکت جهادی به افتتاح برسد، گفت: مجموعه 500 هکتاری تپه‌های عباس‌آباد به محلی برای فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی، هنری و تفریحی تبدیل شده است که این موفقیت را مدیون توجه ویژه مقام معظم رهبری هستیم که توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته است.

به گفته شهردار تهران در آینده نه چندان دور تالار بزرگ شهر و موزه جواهرات کشور در بخش فرهنگی و علمی مجموعه اراضی عباس آباد احداث خواهد شد.

او گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای اداری در این منطقه موجب شد تا شهروندان ما شاهد چنین فضای زیبایی در تپه‌های عباس‌آباد باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام بخش‌ها در تپه‌های عباس‌آباد یا افتتاح شده‌اند یا به زودی افتتاح می‌شوند،‌ گفت: در صورتی که بنده در شهرداری تهران باشم در دوره‌های آینده پروژه‌های این منطقه را به پایان خواهیم رساند، ولی اگر بنده هم در این مسند نباشم دیگران کارها را پایان خواهند داد.

او به ساخت تالار بزرگ شهر اشاره کرد و گفت: طراحی تالار بزرگ به اتمام رسیده است و مراحل اجرایی آن به زودی به اتمام می‌رسد. مجموعه سرای قرآن نیز در این مجموعه افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

قالیباف در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: در این پل 14 هزار قطعه متصل شده و وزنی بالغ بر2 هزار تن دارد و 7 هزار متر مربع فضای سبز این پل است.

او در ادامه درباره ساختمان‌های اداری ناهمگون قرار گرفته در اراضی عباس‌آباد گفت: این ساختمان‌ها متعلق به سال‌های دور هستند که امکان تخریب آنها نیست؛ اما می‌توان برای تغییر کاربری این ساختمان‌ها برنامه‌ریزی کرد تا تبدیل به مراکز فرهنگی و هتل‌های گردشگری برای این مجموعه شود.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره سیاست های تمرکززدایی در شهر تهران، گفت: برای تمرکززدایی،‌ دولت باید پیش بینی‌های لازم را انجام دهد ولی ما مکلف هستیم امکانات خوبی برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران فراهم کنیم.

او گفت: تمرکززدایی به سیاست‌های دولت بر می گردد که در دستور کار دولت نیز قرار دارد تا به نوعی جلوی مهاجرت به تهران برای کارهای اداری و اقامت کوتاه مدت و همچنین آن هایی که تهران را به عنوان محل اقامت انتخاب می کنند گرفته شود. راه حل این موضوع نیز آن است که بتوانند امکانات را در بقیه شهرها فراهم کند.

شهردار تهران در رابطه با پروژه‌های آتی شهرداری تهران، گفت: تنها پروژه عمرانی که از طرح جامع باقی مانده است، ادامه اتوبان شهید صیاد شیرازی به میدان آزادگان است که کار طراحی و اجرای آن را انجام می دهیم. همچنین تکمیل رینگ شرقی در اتوبان شهید شوشتری و رینگ غربی در ادامه اتوبان شهید حکیم تا جاده قدیم و جاده مخصوص کرج نیز در دست انجام است.

وی در پایان گفت: مهم ترین کار ما تا پایان امسال تکمیل خط سه مترو است که از شهرک شهید محلاتی تا ابتدای اتوبان ساوه به طول 40 کیلومتر افتتاح می شود.

23231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    32 4
    جهاد مهاد ول کن . بیا در مورد مترو توضیح بده
  • امید A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    9 2
    شما بذار یه کنسرت پاپ تو برج میلاد برگزار بشه بقیه پیشکش.
    • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
      0 4
      الان به فكر تفكيك جنسيتي هستند
  • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    11 4
    هیچی دیگه کمر همت بستن این یک مقدار فضای سبز وسط تهران رو هم نابود کنن
  • بی نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    12 6
    اقای شهر دار دشت هاب عباس اباد شش های تهران بودند که با ساخت و ساز های بی مورد از مصلا گرفته تا اداره ها و ..... نفس تهران را گرفتید بس است این همه کار های بدون کارشناسی تهران را دارید گازانبری از بین می برید
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    10 3
    چقدر پول از منطقه بیست و دو به شهرداری تهران رسید۰۰۰۰ واسه اونجا چقدر پول خرج کرد ۰۰۰۰چقدر به خیابان های وسط شهر و جنوب شهر رسید۰۰۰۰
  • بی نام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    14 1
    پول های مردم را بی خودی ساخت وساز می کنه و مردم گرسنه را نمی فهمد نمی دانم چرا مسوولان ما اینقدر از مردم دور هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/