وزیر بهداشت گفت: نظارت وزارت بهداشت در حوزه تامین امنیت غذایی، دقیق و ادامه‌دار است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی در خصوص پیگیری‌های وزارت بهداشت در حوزه امنیت غذایی گفت: نظارت وزارت بهداشت در حوزه تامین امنیت غذایی، دقیق و ادامه دار است.

هاشمی با بی اساس خواندن اظهارات اخیر در خصوص کاهش چشمگیر صادرات لبنیات، گفت: رسانه ای شدن مصرف برخی صنایع لبنی از روغن پالم، نه تنها کاهشی در میزان صادارات این گونه فرآورده ها را بدنبال نداشت بلکه با افزایش صادرات نیز مواجه بودیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: آمارهای گمرک نشان می‌دهد که صادرات فرآورده‌های لبنی هم از نظر کمی و از نظر ریالی افزایش داشته است همچنین این آمار نشان می‌دهند که چه میزان روغن پالم وارد کشور شده است، همچنین بدنبال نتایج پیگیری‌های وزارت بهداشت در خصوص کاهش مصرف روغن پالم از ورود ۳۵۰ هزار تن روغن پالم به کشور جلوگیری شد.

هاشمی 'tj: تمام مجوزهایی که در گذشته جهت استفاده از این روغن در لبنیات صادر شده بود، باطل گردید. البته هدف گذاری شورای عالی امنیت غذا کاهش ۳۰ درصدی مصرف روغن پالم در کل کشور است که امیدواریم بتوانیم این عدد را به ۱۵ درصد برسانیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر وزارت بهداشت در اتخاذ سیاست‌ها صرفا بخواهد نظر تولیدکننده گان را تامین کند، قطعا منطقی نیست؛ حفظ جان و سلامت مردم از اولویت‌های وزارت بهداشت است و این وزارتخانه قصد دارد همچنان به برخورد با تخلفاتی که رخ داده و به سلامت مردم آسیب می‌رساند ادامه دهد.

47503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    20 0
    وزیر جان ممنون لطفا جلوی تولید سوسیس کالباسهای آلوده ره هم بگیرید. سپاس
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    1 22
    اقای وزیر بیخودی در مورد پالم شلوغ کردی. مردم فکر میکنند پالم سمی و سرطانزاست. در حالیکه مثل بقیه روغن های گیاهی اگر در حد معمول و معتدل مصرف بشهبرای سلامتی مفید هم هست. ضمنا چربی گیاهی پالم بسیار ضررش کمتر از چربی های حیوانیست.
    • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
      4 2
      جدی میگی ؟ روغن پالم در دراز مدت گلسترول خون ات رو بالا می برد چربی حیوانی اگر به اندازه مصرف شود و متناسب تحرک بسیار مناسب هست هم پدر بزرگ و هم مادر بزرگ من پدری و مادری در روستایی کوهستانی زندگی می کنند الان نزدیک 82 و 88 سال هستند از کودکی لبنیات چرب و پالایش نشده مصرف می کردند با اون چربی سنگین محلول در شیر و ابگوشت های پر چرب و چیلی و اون هم دو کاسه بعد 17 کیلومتر رفت و 17 کیلومتر برگشت را به همراه دام به کوهستان های اطراف می رفتند الان اگر ببینیشون باور نمی کنی 80 سال به بالا هستند از پدر و مادر من جوان تر مانده اند که والدینم در تهران زندگی می کنند
  • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    6 1
    یه مرد تو کابینه باشه همین آقای دکتره
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      4 2
      پس آقای ظریف