ایرنا نوشت:

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، هشدار داد در صورتی که قیمت نفت برای مدت طولانی در سطح حدود ۸۰ دلار در هر بشکه باقی بماند، اقتصاد جهان دچار سقوط و فروپاشی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین در کنفرانس مطبوعاتی در شهر میلان ایتالیا هشدار داد که باقی ماندن قیمت نفت در سطح ۸۰ دلار در هر بشکه، باعث کاهش تولید نفت و فشار بر اقتصاد جهان خواهد شد.

وی افزود: حفظ قیمت نفت بر روی ۸۰ دلار به نفع هیچ‌کس و هیچ یک از ایفاگران مهم این عرصه نیست و به اقتصاد جهانی آسیب خواهد رساند.

روسیه بودجه خود را بر پایه قیمت ۹۰ دلار در هر بشکه تنظیم کرده و کاهش قیمت نفت، مشکلاتی را برای این کشور به بار خواهد آورد.

پوتین گفت: روسیه در میان کشورهای پیشتاز جهان در زمینه ارز خارجی و ذخایر طلا قرار داد و برای تنظیم نرخ روبل (واحد پول روسیه) در صورت لزوم، از ذخایر کافی برخوردار است.

وی گفت: کاهش قیمت نفت دولت را در تامین بودجه با مشکل روبرو می‌کند، اگر قیمت‌ها همچنان دچار تنزل شود، روسیه ممکن است به تنظیم دوباره بودجه خود نیاز داشته باشد اما هزینه‌های اجتماعی کاهش نخواهد یافت.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    41 1
    مردم کشور ما نفت 8 دلار و 10 دلار را هم دیده اند ، نفت 140 دلار را هم دیده اند . جالب این است که وقتی نفت 140 دلار بود وضع مردم بدتر از زمان نفت 8 دلار بود . پس بی خیال