برخی محققان معاینات دوره ای زنان برای تشخیص سرطان سینه را زیر سوال برده اند.

واحدمرکزی خبر نوشت:
روزنامه انگلیسی تایمز در پایگاه اینترنتی خود نوشت،به هزاران زنی که معاینات دوره ای تشخیص سرطان سینه را می گذرانند،گفته می شود که سرطان دارند،اما اینطور نیست و این زنان بیهوده تحت درمان قرار می گیرند.

به نوشته تایمز،گروهی از محققان این ادعا را مطرح کرده اند.آنها با بررسی علمی این معاینات در وزارت بهداشت و درمان انگلیس،دولت این کشور را به تبلیغ منحرف کننده برای متقاعد کردن زنان به انجام معاینات دوره ای بدون اشاره به معایب آن متهم کرده اند.

وزیران ،موسسات خیریه پزشکی و اکثر پزشکان زنان را تشویق می کنند که در میانسالی معاینات منظم ماموگرافی داشته باشند.طبق برآوردها،این معاینات هر ساله جان یک هزار و چهارصد نفر را نجات می دهد.اما مطالعات یک مرکژ پژوهشی در کپنهاگ ارزش این معاینات را زیر سوال برده و گفته است،مدرک قانع کننده ای از اینکه این معاینات تا این حد نجات بخش باشد،وجود ندارد.

محققات در مقاله ای در نشریه انجمن پزشکی رویال نوشته اند،پیشرفت در زمینه طولانی شدن عمر مبتلایان به سرطان سینه بیشتر از آنکه به روش های تشخیص مربوط باشد،به پیشرفت در روش های درمانی ارتباط دارد.این محققان می افزایند،بسیاری از زنان سالم که در معاینات شرکت می کنند،ممکن است توده های خوش خیم و بی خطر داشته باشند اما پزشکان به اشتباه آنها را مبتلا به سرطان معرفی می کنند که نتیجه آن جراحی،رادیو تراپی و شیمی درمانی برای فرد است.

از طرف دیگر،پزشکان هشدار داده اند که ادامه بحث و جدل درباره ارزش معاینات دوره ای سینه ممکن است به سردرگمی زنان منجر و باعث شود بیماری های خطرناک نادیده گرفته شوند.

به همه زنان پنجاه تا هفتاد سال در انگلیس معاینات دوره ای سینه پیشنهاد می شود و بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر هر سال این معاینات را انجام می دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 38224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =