ایسنا نوشت:

کارشناسان می‌گویند، فرماندهان القاعده به شبه‌نظامیان خود دستور داده‌اند نفت‌کش‌هایی را که از آب‌های تنگه جبل‌الطارق به سمت غرب عبور می‌کنند، هدف قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، به افراط‌گرایان گفته شده که هزاران نفت‌کش را با مواد منفجره هدف قرار داده و یا کشتی‌های باری را ربوده و آنها را به گل بنشانند.

این برنامه‌ها در یکی از مجله‌های جدید القاعده تحت عنوان «احیا» منتشر شده که در آن آمده است، کارگران نفتی انگلیس در خاورمیانه در خطر هستند.

سالانه بیش از 100 هزار کشتی از جمله 5000 نفت‌کش از تنگه جبل‌الطارق میان مراکش وغرب عبور می‌کنند.

فرماندهان القاعده علاوه بر این تهدیدهایی که نسبت به تنگه جبل‌الطارق مطرح کرده‌اند، به نیروهای خود دستور داده‌اند تا تانکرها در تنگه هرمز میان خلیج فارس و دریای عمان و بخش‌هایی از مصر را نیز از بین ببرند.

این در حالی است که در سال‌های اخیر تروریست‌ها همیشه عملیات انتقال نفت برون‌مرزی را تهدید کرده‌اند.

یکی از منابع دولتی تنگه جبل الطارق گفت: این اولین بار نیست که نفت‌کش‌ها و کشتی‌های باری که از این تنگه عبور کنند، تهدید می‌شوند.

ناتو به دنبال حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی، عملیات «تلاش فعالانه» را به عنوان بخشی از اقدامات مقابله با تروریسم‌ به راه انداخت.

هزاران کشتی ناتو در تنگه جبل الطارق برای مقابله با اقدامات تروریستی گشت‌زنی می‌کنند.

ناتو در بیانیه‌ای گفت: حفظ امنیت و باز بودن مسیرهای تجاری پررفت و آمد خاورمیانه برای امنیت ناتو بسیار مهم و حساس است. سالانه 65 درصد از نفت و گاز طبیعی غرب اروپا از طریق خاورمیانه و خط لوله‌هایی که لیبی را به ایتالیا و مراکش و اسپانیا متصل می‌کند، تامین می‌شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =