بازار خودرو در هفته ای که سپری شد/جزییات قیمت خودروهای داخلی در روزهای بی رمق بازار

بازار خودرو در حالی یک هفته بی رمق دیگر را پشت سر گذاشت که بنا بر استدلال فعالان بازار این رکود در روزهای باقی مانده پاییز ادامه خواهد داشت.

بازار خودرو که چند ماهی است در خواب زمستانی فرو رفته است در شرایطی یک هفته پاییزی دیگر را پشت سر گذاشت که همزمان با آغاز ایام سوگواری و تعطیلات دو روزه بی رمق بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بازار خودرو در حالی یک هفته بی رمق دیگر را پشت سر گذاشت که بنا بر استدلال  تعداد قابل توجهی از فعالان بازار این رکود در روزهای باقی مانده پاییز ادامه خواهد داشت. گزارش های میدانی از سطح شهر نشان می دهد که اکثر فروشندگان خودرو بر این باورندبا توجه به مصوبه تیرماه شورای رقابت مبنی‌بر افزایش قیمت خودروها و همچنین کاهش قدرت خرید مشتریان دور از ذهن است که بازار خودرو روی رونق را مشاهده کند مگر آنکه شوکی قابل توجه در انتظار آن باشد.

روزهای بی رونق بازار خودرو با نگاهی به جزئیات قیمت خودروها بیش از پیش نمایان می شود به طوریکه با وجود عدم تغییر قیمت خودروها ظرف هفته های گذشته همچنان تقاضا برای خرید وجود ندارد. بر این اساس خودرویی مانند مگان که چندی است خط تولید آن متوقف شده، قیمتی برابر با 104 میلیون تومان دارد.

تیانا که یک میلیون تومان گران شد و قیمتی برابر با 155 میلیون تومان در بازار داشت. تندر-90 که هفته پیش رشد قیمتی دو میلیون تومانی را داشت در هفته جاری تغییر قیمت نداشت و 42 میلیون تومان به فروش رفت. گفتنی است افزایش قیمت دو میلیونی تندر به دنبال کاهش تولید آن رقم خورد.

تيبا با تغيير قيمت خاصي روبه‌رو نبود و 24 میلیون و 200 هزار تومان به‌فروش ‌رسید. پژو 206 تیپ 5 با قیمتی معادل 37 میلیون و 700 هزار تومان به فروش ‌رسید. مدل صندوقدار پژو 206 که همان V8 باشد نیز قیمتی برابر با 38 میلیون تومان داشت و این نشان می‌دهد V8 هم تغییر قیمتی خاصی را طی این هفته تجربه نکرده است.

پژو ۴۰۵ با قيمتي برابر با 32 ميليون تومان به فروش رسید که البته این قیمت به مدل SLX آن مربوط می‌شود.405 در مدل GLX خود نیز قیمتی برابر با 28 میلیون تومان دارد.

پژو پارس در مدل سال و تک ایربگه خود قیمتی برابر با 34 میلیون و 800 هزار تومان دارد، اما مدل دو ایربگه و داشبورد جدید این خودرو سه میلیون تومان گران تر به فروش می‌رسد.

سمند مدل LX با قیمتی معادل 28 میلیون تومان خرید و فروش‌شد. مدل سورن آن نیز قیمتی برابر با 35 میلیون تومان داشت.

در بین پرایدها مدل 131 قیمتی برابر با 19 میلیون و 850 هزار تومان داشت و مدل 132 هم 21 میلیون تومان به فروش ‌رسید. از سوی دیگر پراید 111  با قیمتی حدود 20 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رفت.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    43 2
    واقعا جای تاسف داره که همچین قیمتهایی باید مردم ما برای این خودرو ها پرداخت کنند ، دیگه واقعا وقتشه انحصار خودرو در ایران برداشته بشه و گمرک خودروهای خارجی آزاد بشه تا رقابت شروع بشه...
    • بی نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      9 3
      به نظرم راهش این نیست که حقوق گمرکی لغو شود. این بدترین کار ممکن در کشور ماست. بهترین کار این است که زمینه ای فراهم شود تا شرکتهای خارجی در ایران سرمایه گذاری نمایند. آن وقت هم درآمد ارزی خواهیم داشت، و هم خودروسازان داخلی مجبور می شوند یا قیمتشان را پایین بیاورند و یا کیفیت را بالا ببرند. هم اکنون سرمایه گذاری خارجی در برزیل بسیار فعال است و درآمد ارزی خیلی خوبی برای این کشور دارد. ضمن اینکه صنعت اتومبیل سازی داخلی نیز جان گرفته و در حال رقابت است.
    • بی نام A1 ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
      25 1
      دولت خود روحانی از فروش خودرو سود می برد برای همین 25 درصد خودش افزایش داد...در این کشور هیچ کس به فکر مردم نیست....
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    22 1
    خودرو که چه عرض کنم این حلبی ها با این قیمتا گرونه و تحریم خرید بهریتن راهکاره
  • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    24 1
    امسال خودرو سازها با تمام قدرت یک حرکت نمایشی و بازار مابانه را شروع کردند و با سیلی و البته به دروغ صورت خودشان را سرخ نگاه داشتند ، چون بازاریها عقیده دارند هرچی تا حالا گرون شده بلاخره یک روزی مردم خریده اند و طلسم این رکود هم خواهد شکست ، ولی اینبار واقعا کور خوانده اند چون مردم دارند کم کم به راه و روشهای سراسر دروغ و حقه بازی بازاریها پی میبرند و طبیعیه که عکس العمل نشان بدهند ، همین وضعیتها هم در بازارهای دیگه مثل مسکن و دلار و طلا و بورس مشاهده میشه
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    31 2
    آفرین به مردم که برای حلبی پول نمیدن.
  • hamid IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    7 15
    برخلاف آنچه در این خبر و مشابه آن آمده با مراجعه به پارکینگهای خرید و فروش و مراکز نقل و انتقال خودرو مشخص خواهد شد که حجم خرید و فروش خیلی بالاست و رکود مربوط به بنگاه ها و نمایشگاه داران و دلالان است که قبلا پولهای بادآورده ای را بدون هیچ زحمتی از راه دلالی بدست می آوردند و حالا مردم از انها دوری می کنند . نرخ هایی هم که اعلام می کنید گاها خیلی با بازار مغایرت دارد یا اعلام نکنید یا درست اعلام کنید
  • بی نام A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    25 1
    خوشحالم که مردم سر عقل اومدن و این ماشینهای بی کیفیت را نمیخرند
  • mgh A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    15 1
    با عرض معذرت عزیز دلم مردم پول ندارند که این حلبی ها رو بخرند گرون کردن این ماشینها باعث شد افراد بسیار کمتری برای خرید مراجعه کنند شما فکر می کنید نون شب مهم تره یا خرید این گونه وسایل .