او ضمن تاکید برتغیرات اساسی در حوزه تکنولوژی های ارتباطی از نخبگان خواست تا به مدد رسانه ملی بشتابند چرا که بدون همکاری آنها "انفعال" نخستین پیامد عدم درک موقعیت امروز ایران و جهان است. چابک سازی سازمان، تغییر ساختار نظام اداری، پیدایی رسانه های تعاملی، ارتباط عمیق تر با مردم و اطلاع رسانی بهنگام در خصوص برنامه های در حال پخش یا تولید رسانه از جمله دیگر نکات مطرح شده در سخنان دکتر سرافراز بود. اینهمه اما چگونه مجال طرح و اجرا دارند. نخبگان با تلویزیون چگونه نسبتی داشته و دارند و چگونه و با چه مکانیزم و راه کاری می توان به جلب و جذب آنها اقدام کرد؟ با عنایت به موقعیت تازه ارتباطات در جهان که به سوی تعاملی شدن و با استفاده از فضای مجازی و تلفن همراه در حرکت است بنظر می رسد بایستی در بخش های پژوهش و اجرا تحول اساسی صورت گیرد
1- دانشگاه و دیگر مراکز پژوهشی صدا و سیما از حالت انفعال برون آید و با بهره گیری از استادان مجرب که در دو حوزه دانشگاهی و تجربی آثار در خوری دارند به طرح درس و تحقیق و پژوهش های پویا مبادرت کند.
2- مدیریت رسانه با جدید ترین تئوری ها و شیوه های نو در شبکه ها و معاونت ها در آمیزد فی المثل برای اداره یک شبکه علاوه بر مدیر شبکه، دو دستیار ویژه در حد مدیر شبکه در امور علمی ، فرهنگی و تکنیکی و پشتیبانی او را یاری کنند.
3- بدنه اداری و پشتیبانی لاغر و کاملا در خدمت تولید محتوی قرار گیرد. بوروکراسی معقول جای روابط پیچیده، زائد و غیر ضروری را بگیرد.
4- نحوه ارتباط بالاترین مسئول در شبکه سهل و ساده شود تا ایده پردازی و تعامل مردمی بروز و ظهور یابد.
5- ارتباط رسانه ملی با دیگر مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور و برخی مناطق جهان بیش از پیش توسعه یابد.
انشاالله اجرای ملاحظات رئیس جدید رسانه ملی که برخی از مطالب علمی رشته مدیریت رسانه در دانشگاه هاست به تعالی و تکامل و بهبود فرم و محتوی در تلویزیون بینجامد.
دکتر محمد سرافراز رئیس جدید رسانه ملی در سخنرانی کوتاه خود در مراسم تکریم مهندس ضرغامی چند محور اساسی را بعنوان راهبرد مدیریت رسانه ای خود اعلام کرد که در صورت تحقق آن می تواند موجب تغییر و تحول اساسی شود.
کد خبر 384965
نظر شما