نمایش فیلم‌های منتخب جشن خانه سینما در کلن با فیلم «ملکه» و استقبال تماشاگران از این فیلم به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملكه» آخرين فيلم نمايش درآمده در اين برنامه سه روزه بود كه از سوی خانه سينما و با همكاري فستيوال فيلم‌هاي ايراني در آلمان برگزار شد.

در پايان نمايش اين فيلم كه جمعي از آلماني‌ها نيز حضور داشتند محمدعلي باشه آهنگر كارگردان فيلم ضمن پاسخگويي به سوالات حاضران از اينكه فيلمي جنگي با پيام صلح در خارج از كشور به نمايش درآمد اظهار رضايت كرد.

نسخه فيلم «ملكه» به دليل اشتباه در كد دي سي پي كه از سوي فارابي اعلام شده بود موفق به نمايش نشد و در نهايت باشه آهنگر نسخه دي وي دي فيلم را در اختيار برگزاركنندگان گذاشت.

مهران موحدفر رايزن فرهنگي سفارت ايران در آلمان كه در اين برنامه حاضر بود حضور پررنگ تماشاگران آلماني و آشنايي آنها با سينماي ايران را از ويژگي‌هاي آن برشمرد و بر تداوم آن تاكيد كرد.

تماشاگران ايراني و آلماني طي سه روز نمايش آثار منتخب جشن سينماي ايران بليت فيلم ها را به قيمت 6.5 يورو تهيه كردند و به تماشاي آثار نشستند.

از ويژگي‌هاي اين برنامه محل سالن نمايش آثار بود كه در مركز اصلي شهر كلن و در كنار ايستگاه مركزي قطار و كليساي معروف دام به عنوان سومین كليساي بلند جهان واقع شده بود و دسترسي علاقمندان سينماي ايران را راحت كرده بود.

سانس نمايش فيلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بني‌اعتماد يكي از شلوغ ترين روزهاي اين فستيوال بود كه اين فيلم به دليل عدم رضايت پخش كننده بين‌المللي‌اش به نمايش در نيامد.

بيژن دهكلاني از فيلمسازان با سابقه ايران كه در آلمان اقامت دارد در طول روزهاي برپايي اين جشنواره مشغول تهيه فيلمي درباره نمايش آثار ايراني و حضور تماشاگران آلماني بود.

فرهاد توحيدي، غلامرضا موسوي، محمد مهددي عسگرپور، بهرام عظيم پور، سيد محسن هاشمي، محمد علي باشه آهنگر و سيامك پورشريف از جمله حاضران در كلن بودند كه افسانه افشار معاون مديرعامل صندق اعتباري هنر نيز آنها را همراهي  مي كرد.

جمعي از اين سينماگران دوشنبه دهم آذرماه كلن را به مقصد برلين ترك كردند تا در آنجا ضمن ديدار از شهرك سينمايي و آكادمي فيلم آلمان، تفاهم نامه هايي را نيز منعقد كنند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =