یک کشته و 12زخمی در درگیری‌ بین هواداران اتلتیکو و دپورتیوو/رودخانه مرگ در حوالی ویسنته کالدرون

دیدار اتلتیکومادرید و دپورتیوو لاکرونیا در حالی انجام شد که ساعاتی پیش از آن یک نفر در درگیری‌های بین هواداران دو تیم جانش را از دست داده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛پيش از شروع اين ديدار كه در ورزشگاه «ويسنته كالدرون» مادريد برگزار شد، خبرگزاري بين‌المللي اسپانيا «EFE»، و روزنامه‌هاي مادريدي «آ.اس» و «ماركا» حدود ساعت 2 بعدازظهر به وقت محلي از مرگ يك هوادار دپورتيوو لاكرونيايي در بيمارستان خبر دادند. دليل مرگ اين هوادار كه از رود «مانسانارس» مادريد بيرون كشيده شده بود، ايست قلبي و ضربه مغزي اعلام شد. او به غير از اين به خاطر افتادن در آب يخ اين رودخانه دچار افت شديد دماي بدن هم شده بود.

درگيري برنامه‌ريزي شده
به گزارش روزنامه‌هاي اسپانيايي، درگيري بين هواداران اين دو تيم، خودجوش نبوده و با برنامه‌ريزي قبلي انجام شده. روزنامه «آ.اس» به نقل از شاهدان محلي نوشته كه از همان ساعات ابتدايي صبح ده‌ها هوادار در منطقه‌اي كه بعداً به صحنه درگيري تبديل شد، حضور داشتند و در كافه‌هاي همانجا صبحانه‌شان را خوردند. به گفته شاهدان آنها خودشان را با سلاح‌هاي سرد از جمله سنگ، باتوم‌هاي چوبي و آهني و بطري مجهز كرده بودند. به غير از آنها هواداران لاكرونيايي هم آمدند و در نهايت حدود 200 نفر در اين منطقه كه در 300 متري ورزشگاه اتلتيكو واقع شده براي درگيري با هم جمع شدند و دعواهاي‌شان به تدريج شكل خشن‌تري به خود گرفت. حاضران در درگيري از پرت كردن سنگ و ترقه به سمت همديگر شروع كردند و بعد از آن به سراغ صندلي كافه‌هاي كنار رودخانه رفتند اما مرگبارترين بخش درگيري، زماني شروع شد كه آنها به سلاح‌هاي سردشان متوسل شدند. يكي از حاضران در اين درگيري كه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بوداز سوي ضاربان به رودخانه پرتاب شد و به خاطر سرماي آب دچار افت شديد دماي بدن و ايست قلبي شد، ضايعه‌اي كه با وجود همه تلاش‌هايي كه پزشكان بعد از انتقالش به بيمارستان انجام دادند، در نهايت مرگ او را به همراه داشت. فرانسيسكو خوسه رومرو تابوئادو كه همه او را «جيمي» صدا مي‌كردند يكي از هواداران افراطي دپورتيوو بود، 43 سالش بود و دو فرزند داشت.

خسارات جاني بيشتر 
مرگ اين هوادار البته تنها خسارت ناشي از اين درگيري‌ها نبود. به غير از او 12 نفر هم زخمي و 24 نفر ديگر هم توسط نيروهاي پليس دستگير شدند. به گزارش «توئيتر» پليس، آنها موفق شدند هويت 100 نفر از حاضران در درگيري را هم شناسايي كنند.

واكنش مقامات
بعد از اين اتفاقات، مقامات لاليگا تصميم گرفتند بازي را لغو كنند. اين اتفاق اما نيفتاد چون آنها نتوانستند به موقع با فدراسيون فوتبال اسپانيا تماس برقرار كنند و آنها را در جريان موضوع قرار دهند. به غير از اين رؤساي هر دو باشگاه هم به شدت اين درگيري‌ها را محكوم كردند. انريكه سرسو، رئيس اتلتيكومادريد در اين باره گفت: «من مي‌خواهم بگويم كه اين چيزها هيچ ربطي به فوتبال ندارند. اين درگيري‌ها را گروه‌هاي افراطي ترتيب داده‌اند و تبعاتش هم اين بوده... من يك بار ديگر تكرار مي‌كنم كه نه اتلتيكو و نه دپورتيوو هيچ ارتباطي با اين اتفاقات ندارند. اين درگيري‌ها در فاصله دوري از ورزشگاه اتفاق افتاده.» سرسو البته اين حرف‌ها را پيش از مرگ هوادار لاكرونيايي به تلويزيون اسپانيا زده. تينو فرناندس، رئيس دپورتيوو لاكرونيا هم اين‌طور واكنش نشان داد: «خبر ناراحت‌كننده‌اي است. من از همين جا مخالفت شديد خودم را با اين خشونت‌ها اعلام مي‌كنم.»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    4 0
    استاد حسن زاده بگین جریمه کنه همشونو هاهاهاااااا
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    2 0
    بعد بگید ایران ها بی فرهنگن. قبول دارم ضعف فرهنگی هست اما با این شرایط هم ما از خیلی کشور ها بهتریم