سایت صدای اقتصاد نوشت:

طبق گزارش مرکز آمار، متوسط درآمد خانوارهای شهری در استانهای مختلف نیز یکسان نیست. تهرانی ها بیشترین درآمد سالانه را طی سال قبل در اختیار داشتند.
متوسط درآمد خانوارهای شهری تهرانی در سال 92 حدود 28 میلیون تومان بود، این در حالی است که در بسیاری از استانها، این متوسط به کمتر از 20 میلیون تومان در سال می رسد. در عین حال خانوارهای شهری استان مرکزی، نسبت به سایر استانهای کشور کمترین درآمد سالانه را داشتند. متوسط درآمد سالانه مردم این استان در سال قبل حدود 14 میلیون تومان بوده است.

هزینه خوراکی و دخانی خانوارهای شهری
هزینه های خوراکی یکی از هزینه های عمده و اساسی خانوارها به حساب می آیند. در کنار این، بخشی از درآمد خانوارها به خرید کالاهای دخانی نیز اختصاص می یابد.
طبق گزارش مرکز آمار ایران، خانوارهای شهری کشور در سال گذشته به طور متوسط بیش از 5 میلیون تومان از متوسط درآمد 20 میلیون تومانی خود را صرف هزینه های خوراکی و دخانی کردند.
اما در این میان تهرانی ها به عنوان گروهی که بیشترین متوسط درآمد سالانه را در میان خانوارهای شهری دارند؛ در سال گذشته حدود 5 میلیون و 340 هزار تومان از درآمدشان را به خرید مواد خوراکی و دخانی اختصاص دادند.
در مقابل خانوارهای شهری استان مرکزی که کمترین درآمد سالانه را دارند، هزینه خوراکی و دخانی سال قبلشان حدود 4 میلیون و 650 هزار تومان بود.
در میان تمام استانهای کشور شهرنشینان استان چهارمحال و بختیاری به رغم اینکه درآمد سالانه شان بیش از 10 میلیون تومان کمتر از تهرانی هاست، در سال گذشته حدود 7 میلیون و 800 هزار تومان از هزینه های سالانه خود را صرف مواد خوراکی و دخانی کردند.
از سوی دیگر قمی ها ترجیح دادند بخش کمتری از هزینه های سالانه خود را به مواد خوراکی و دخانی اختصاص دهند. این خانوارها در سال گذشته به طور متوسط تنها حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان از درآمدهایشان را برای خرید کالاهای خوراکی و دخانی خرج کردند. این در حالی است که متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری قم، بیش از 19 میلیون تومان است.

برای دیدن نمودارها اینجا را کلیک کنید.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    4 4
    البته قم ارزانترین شهر ایران هستش