ایسنا نوشت:

 وزیر صنعت رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های کاخ سفید در قبال اسرائیل از این کشور خواست تا در مقابل آنچه که در خاورمیانه در حال رخ دادن است بیدار شود چرا که آمریکا باید متوجه شود که هنوز مشکلاتی در دنیا وجود دارد و بدون راه حل باقی مانده که از جمله آن مساله فلسطین است.

به گزارش  روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نفتالی بنت، وزیر صنعت رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد: اسرائیل همواره در مقابل طوفانی که کشورهای عربی را دربرگرفته ایستادگی خواهد کرد و حتی با وجود مخالفت جامعه بین‌الملل کرانه باختری را همچون قدس و جولان به مرزهای خود ملحق خواهد کرد.

پیشتر در نشست اسرائیلی و آمریکایی در واشنگتن که با حضور مسئولان بلندپایه آمریکایی تشکیل شد همگان اعلام کردند که نخست وزیر اسرائیل هر کس که باشد بر روابط استراتژیکی میان اسرائیل و آمریکا تاثیری ندارد هر چند جو بایدن ترجیح می‌دهد که نخست وزیر آتی رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو باشد.

نفتالی بنت در خصوص نزاع میان اسرائیل و فلسطین تصریح کرد: هر مشکلی که در دنیا برایش راه حلی وجود ندارد نباید بر ما تاثیر بگذارد و ما باید کار خود را انجام دهیم و هر راه حلی هم که برای مشکلات ویژه در خاورمیانه مطرح می‌شود، حتما مفید و کارساز نیست. به همین خاطر ما باید به مساله انسان‌ها توجه کنیم.

بنت مدعی شد: در شهرک‌های اسرائیل در کرانه باختری حدود 25000 کارمند فلسطینی مشغول به کار هستند و هر کدام از آن‌ها زمان بازگشت به خانه‌ همان مقدار حقوقی را که کارمندان تشکیلات خودگردان می‌گیرند، دریافت می‌کنند و ما مراکز تجاری را تاسیس کرده‌ایم که تمام عرب‌ها و یهودی‌ها با هم به آنجا می‌روند و از آنجا خرید می‌کنند.

در مقابل مارتین اندیک معاون جان کری سخنان بنت را قطع کرد و گفت: اما شهرک نشینان به مزارع زیتون فلسطینی‌ها حمله می‌کنند و فلسطینی‌ها نمی‌خواهند تحت سلطه اسرائیلی‌ها زندگی کنند.

نفتالی بنت در واکنش به سخنان اندیک افزود: افراد کمی از طرفین هستند که نمی‌خواهند به طور مشترک با یکدیگر زندگی کنند که این مساله قابل حل است. چرا که در قدس 300 هزار فلسطینی وجود دارند و آخرین چیزی که آن‌ها می‌خواهند زندگی تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان است.

نفتالی بنت در واکنش به سخنان بنت مبنی بر اینکه اردوگاه شعفاط چه سودی برای شمار دارد و چرا کنترل مناطق قدس را به دست گرفته‌اید، گفت: بن گوریون اولین نخست وزیر اسرائیل همواره اعلام کرد که قدس، اسرائیل را حمایت می‌کند و اسرائیل نه تنها بدون قدس بلکه بدون کرانه باختری بدون روح است.

اندیک در واکنش به سخنان بنت اظهار کرد که تمام حزب‌های اسرائیلی با پیوستن کرانه باختری به اسرائیل مخالف هستند.

وزیر صنعت اسرائیل در پاسخ گفت: در نهایت ما کرانه باختری را چه بسا 20 الی 40 سال دیگر به مرزهای خود ملحق می‌کنیم ما قدس و جولان را به خود ملحق کردیم اما هیچ کشوری قدس را به عنوان پایتخت ما به رسمیت نشناخت.

نفتالی بنت از پاسخ دادن به سوال مارتین اندیک که از او سوال کرد آیا حاضر است از جان کری که پیشتر او را به دست داشتن در اقدامات تروریستی متهم کرده بود عذرخواهی کند طفره رفت و گفت: نخست ویر اسرائیل همواره دیدگاه مثبتی به جان کری دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =