ایرنا نوشت:

شهردار باغستان از توابع شهرستان شهریار گفت: مهم‌ترین مشکل شهرداری در زمینه خدمت‌رسانی بهینه و مطلوب به شهروندان و اجرای پروژه‌های خدماتی و عمران شهری، کمبود منابع مالی و اعتباری است.

یونس سمیع پور روز یکشنبه با تشریح اقدامات یکسال گذشته شهرداری باغستان افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه آسفالت خیابان‌ها و معابر به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم، از اولویت اصلی شهرداری باغستان در یکسال گذشته بوده است.

وی اظهار کرد: شهرداری قصد دارد در مرحله نخست برای تحقق و تامین این خواسته و مطالبه بحق شهروندان، طرح جدول‌گذاری و آسفالت معابر شهر را با تامین و تخصیص اعتبار موردنیاز اجرا کند چراکه اجرای این پروژه نقش مهمی در ساماندهی وضعیت ترافیکی و زیباسازی شهر دارد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در یک دوره زمانی یکساله اجرا خواهد شد، افزود: مشکل اصلی شهرداری باغستان برای اجرای سریع و به موقع طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، تامین منابع مالی در بخض عمرانی است، به طوری که کمبود اعتبارات موجب کندی روند اجرا و پیشرفت طرح های عمرانی و حتی توقف برخی از پروژه ها شده است.

به گفته سمیع پور، مجموع اعتبارات شهرداری باغستان در سال حدود 180 میلیارد ریال است که 50 درصد این رقم صرف هزینه های جاری شهرداری می شود.

وی تاکید کرد: وقتی شهرداری ها به صورت خودگردان اداره می شوند، به طور طبیعی شهرداری ها در شهرهای کم جمعیت و کمتربرخوردار با مشکلات مالی مواجه خواهند شد.

شهردار باغستان خاطرنشان کرد: کمبود اعتبارات و درآمدهای شهرداری موجب کند شدن روند اجرای پروژه های عمرانی می شود؛ برای نمونه یکی از مشکلات اصلی این شهر، نبود فاضلاب شهری است که نیازمند صرف اعتبار قابل توجهی است.

شهردار باغستان همچنین مشکل دیگر این شهر را پراکندگی نواحی شهری و محلات به دلیل وسعت زیاد و بافت های متفاوت فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: این پراکندگی باعث شده که ما با انسجام یک شهر واقعی روبرو نباشیم اگرچه اعتبارات شهرداری را بر اساس جمعیت هر منطقه و برخی از همین پراکندگی هاتقسیم و تخصیص می دهیم.

وی همچنین از راه اندازی سیستم جی پی اس بر روی اتوبوس های شهری و فعال سازی تلویزیون های کابلی در ایستگاه های اتوبوس در باغستان خبر داد و گفت: ازاین طریق شهروندان می توانند اطلاعات لازم در خصوص فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی را کسب کنند.

شهردار باغستان همچنین با اشاره به اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در شهرداری، از راه اندازی بخش‌های جدید سایت شهرداری باغستان برای سرعت بخشی در روند خدمت به مردم و رسیدگی به مراجعات شهروندان خبر داد.

به گفته وی، برهمین اساس، بخش قابل توجهی از خدمات شهرداری باغستان از جمله رسیدگی به پرونده خدمات و فعالیت‌های شهری و صدور مجوزها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

شهر باغستان (ازتوابع شهرستان شهریار) با حدود ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی استان تهران واقع شده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =