ایسنا نوشت:


رئیس اجرایی سازمان انرژی هسته‌ای امارات از کامل شدن 61 درصد روند ساخت نخستین راکتور هسته‌ای از چهار راکتوری که در نیروگاه هسته‌ای "براکه" در حال ساخت است، خبر داد. وی خاطر نشان کرد که شروع به کار اولین راکتور هسته ای امارات در سال 2017 خواهد بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایلاف، یکی از مسوولان سازمان انرژی هسته‌ای امارات اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که طرح نیروگاه "براکه" در سال 2020 و با آغاز فعالیت دیگر راکتورها، 24 درصد از انرژی مورد نیاز امارات را تامین کند. دولت ابوظبی نیز با اعطای 20 میلیارد دلار از اجرای این طرح حمایت کرد.

امارات در سال 2008 میلادی در قراردادی که با یک شرکت برق کره‌ای نسبت به آنها اجازه داد تا چهار تاسیسات هسته‌ای با قدرت 1400 مگاوات برای تامین بیشتر نیروی برق کشور تامین کنند.

این نهاد هسته‌ای اعلام کرد که بیش از 50 درصد راکتور هسته‌ای دوم با موافقت سازمان‌های ذی‌ربط امارات در نیروگاه ساخته شده است.

نهادهای اماراتی همچنین در اکتبر گذشته با ساخت راکتور هسته‌ای سوم و چهارم نیز موافقت کردند که احتمال می‌رود با آغاز سال میلادی جدید ساخت آنها شروع شود.

استفاده زیاد امارات از انرژی برق و گاز این کشور را مجبور کرده تا برای تامین نیازهای خود از دیگر منابع یعنی انرژی هسته‌ای استفاده کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدرضا ص. IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    2 0
    همین مونده که امارات به انرژی هسته ای دست پیدا کنه ، الببته اینو هم بگم که انرژی هسته حق همه هستش ولی خوب با این سابقه ی بدی که اماراتی ها دارند ممکنه یه خطر تو منطقه باشه
  • وحید A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    2 0
    سه برابر این پولو روسیه از ما گرفت هنوزم به هیچ جا نرسیده...امارتم هم نفت میفروشه هم سرمایه خارجی جذب کرده الانم بدون سرو صدا داره نیروگاه میسازه و هر کیلوگرم اورانیوم رو از برزیل به قیمت 100 دلار میخره غنی شده و ما همچنان با منافع ملیمون بازی میکنیم
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    2017 امارات راه می اندازه ما همون زمان هم می گیم حق مسلم ماست
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    اونموقع که ایران طرح ساخت نیروگاه اتمی رو داشت حدود 40 سال پیش، دبی یه شهر کوچیک و بی نام و نشون بود. الان اونا کجان و ما کجا؟؟؟
  • بی نام KW ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    آفرين به امارات كه فهميده بين وسيه و غرب ؤ غرب بيشتر به مردمش كمك ميكنه