تسنیم نوشت:

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی پرونده فساد مالی ۱۲ هزار میلیارد تومانی در این کمیسیون خبر داد.

محمدعلی پورمختار گفت: به لحاط اینکه واکنش‎های مختلفی در مورد صحت پرونده فساد مالی 12 هزار ملیارد تومانی وجود دارد این پرونده به صورت جدی در کمیسیون اصل 90 بررسی می‌شود.

او با اشاره به برگزاری همایش مبارزه با فساد در کشور، درباره برخورد با فساد اداری گفت: برگزاری همایش همت خوبی است که سه قوه به خرج داده و امیدواریم جهشی برای یک اقدام عملی در مقابله با مظاهر مختلف فساد اداری باشد.

او با تاکید بر اینکه باید بتوانیم اقدام جدی در زمینه مبارزه با فساد داشته باشیم، گفت: وجود انحصار، رانت و رشوه بیشترین مظاهر فساد بوده و از سوی دیگر بیشترین نارضایتی عمومی را تشکیل می‌دهد.

پورمختار درباره اینکه کدام دستگاه‎های بیشتر برای تخلفات و فساد مستعد هستند، گفت: دستگاه‎های اقتصادی، درآمدزایی و دارای منابع پولی و مالی بالا بیشتر در معرض فساد هستند.

نماینده مردم بهار و کبورداهنگ در مجلس درباره بودجه سال 94 نیز گفت: کلیات بودجه براساس توضیحات رئیس جمهور نسبت به سال 93 واقعی‌تر تدوین شده است.

او با اشاره به اینکه کاهش وابستگی بودجه 94 به نفت تا حد 30 درصد گفت: با توجه به سیاست‎های دولت بویژه خروج از رکود و تورم امیدوار هستیم آثار بهتر و مثبتی در حوزه عمرانی از بودجه 94 شاهد باشیم، ضمن اینکه به سبب افزایش حقوق‎ها و هزینه‌‏های جاری شاهد افزایش سهم اعتباری بخش جاری در بودجه سال آینده هستیم.

پورمختار گفت: اما ایرادی که همیشه به بودجه دولت در تمامی سالها وارد بوده و امسال باید تعیین تکلیف شود تکلیف شرکت‎های دولتی است که به صورت درآمد هزینه مدیریت می‎شوند.

او گفت: این شرکت‎های دولتی بسیاری از درآمدهای خود را می‌توانند خارج از شرکت‌ها هزینه کرده و برای بودجه عمومی مفید باشند که این مسئله باید مورد توجه مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ درباره وابستگی بودجه به درآمد نفتی نیز گفت: وابستگی به درآمدهای نفتی در سال‌های طولانی کشور را در فعالیت‌های تولیدی، معدن، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و پرداختن به اقتصاد دانش بنیان تنبل کرده است.

او با بیان اینکه توقع داریم مجلس و دولت امسال توجه ویژه‎ای به این مسائل داشته باشند، گفت: گرچه در دو سه سال اخیر مجلس و دولت توجه بیشتری داشته‎اند اما حمایت‌ها در عمل آنچنان که باید نبوده و امیدواریم بهتر شود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    1 0
    بنام خدا،از همه نوع كلاهبرداري نوشتيد بغير از كلاهبرداري از افرادي كه يكي از مهمترين و حساس ترين شغلهاي دنيا را دارند اين افراد كنترلرهاي مراقبت پرواز هستند كه شركت ليزينگ خودرو تندر منصور از آنها بيش از 22 ميليارد تومان كلاهبرداري كرده است شخص مديرعامل خود را وابسته به باندي مخوف معرفي كرده كه ادعا ميكند هركس اعتراضي كند او و خانواده اش در جا نابود ميشوند،ما بارها باحكم قضايي ودستور سرداران محترم نيروي انتظامي معاونان سردار احمدي مقدم خدمت سرهنگ محمديان رفتيم،عليرغم دستورات موجود هيچ اقدامي در آگاهي انجام نشد و در روند رسيدگي به شكايتهادر قوه قضاييه هيچ روند مثبت واميدواركننده اي مشاهده نميشود درخواست رسيدگي عاجل به اين پرونده بيش از 22 ميلياردتوماني از بيش از دويست كنترلر را داريم