خانه ملت نوشت:

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس نهم با هشدار نسبت به ساخت‌وساز‌ها در ارتفاعات تهران، گفت: متاسفانه با وجود تذکرات جدی، اما باز هم شاهد ساخت ساختمان در ارتفاعات بالای 1800 متر هستیم که مجوز آن نیز اغلب از راه‌های مختلف و با اعمال نفوذها صادر می شود.

فاطمه آلیا ‌ با بیان اینکه زلزله به عنوان یک واقعیت مهم، همواره جزو دغدغه مردم است، گفت: با وجود آنکه هیچ‌کس نمی‌تواند تاریخ دقیق وقوع آن را اعلام کند اما باید همیشه آمادگی لازم برای مقابله با این حادثه وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران،‌ ری،‌ شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت آمادگی لازم برای وقوع زلزله تهران،‌ ادامه داد:‌ تهران دارای گسل‌های زلزله‌خیزی است که به طور حتم درنظر گرفتن راهکارها برای به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از آن می‌تواند عواید زیادی برای این شهر به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اینکه در نقشه های زمین شناسی و زلزله شناسی، گسل‌های تهران مشخص است، گفت:‌ بر این اساس ضروری است تا به مباحث عمرانی و ساخت و ساز دراین شهر دقت‌نظر زیادی کرد زیرا امروزه شاهد آن هستیم برخی از ساختمان‌ها در نزدیکی شیب‌های تند و در ارتفاعات ساخته می‌شوند که این امر خسارت‌های ناشی از زلزله را افزایش می‌دهد.

او گفت: متاسفانه با وجود آنکه سال‌ها است به طور جدی نسبت به ساخت وساز درارتفاعات تذکرات جدی داده می‌شود اما باز هم شاهد ساخت ساختمان در ارتفاعات بالای 1800 متر هستیم که مجوز آن نیز اغلب از راه‌های مختلف و با اعمال نفوذها صادر می‌شود.

آلیا گفت:‌ تاکنون چندین بار جلساتی با نمایندگان شورای شهر به ویژه رئیس این شورا برگزار و خطرناک بودن ساخت وساز در ارتفاعات را گوشزد کردیم تاجایی که شورای شهر نیز بازدیدی از محل این ساخت وسازها داشته و تذکراتی را اعلام کرده اما به آن بی‌توجهی شده است.

نماینده مردم تهران،‌ ری،‌ شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس نهم، ادامه داد: مردم اغلب در پی پاسخ دادن به نیازهای کوتاه مدت خود هستند،‌ و همین مساله باعث شده مصلحت درازمدت نادیده گرفته شود؛ در این میان باید شهرداری تهران در صدور مجوز برای ساخت وسازها سختگیری کرده و شورای شهر نیز بر آن نظارت ویژه‌ای داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، به نیروی افقی زلزله در زمان وقوع حادثه اشاره کرد و گفت: این نیروی افقی باعث می‌شود ساختمان‌های بلند نیز به شدت مورد آسیب قرار گرفته و خسارت‌های ناشی از حادثه را دوچندان کنند از سویی دیگر شهر تهران به گونه‌ای است که فاصله کمی با آب‌ها دارند و لذا خاک آن بسیار سست است همین مساله باعث شده ساختمان‌های ساخته شده سریع‌تر مورد تخریب قرار گیرند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر آقا IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    6 1
    لطفا به غرب و شمالغرب تهران یه سری بزنید...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    5 1
    منطقه 22 اطراف درياچه و پارك خرگوش دره با اين مجتمع هاي بي ضابطه كه ساختن تا 2 سال ديگه اونوقت عمق شلوغي منطقه بيشتر مشخص ميشه
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    6 1
    نفوذ که تا حالا ازجانب شما و کسانی که خیــــــــــــــــــــــــــــال می کنند کسی که نفوذش را دوست دارند همیشگی است و هیچوقت هم نمی گویید این کیست که به اسم او نفوذ می کنند و مملکت را به خرابه می کشانند 111
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    10 1
    شهردار تهران حالا هی لبخند تحویل مردم بده بعدش نمایشی تو مترو سی ساله افتتاح کن۰۰۰۰ مردم متوجه کارهات هستند
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    6 1
    خب وقتی شهردار والی شهر به حساب بیاد همین می شه دیگه
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    1 2
    در شهری که هستم ارتفاعش 1780 متر است پس اینجا باید چه کار کرد؟