«وزنه‌برداری ایران تعلیق نخواهد شد». این حاصل سفر رضازاده به مجارستان است.

مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری ایران پس از نشستی چند ساعته پشت درب‌های بسته در بیانیه‌ای رسمی که بر وب سایت خود قرار دادند اعلام کردند که رییس فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری با تاکید بر نقش مهم وزنه‌برداری ایران در دنیای این رشته، با درخواست کشورمان مبنی بر عدم تعلیق فعالیت‌های وزنه برداری ایران موافقت کرد.
حسین رضازاده و داراب ریاحی، سرپرست و نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان که جهت دیدار و ملاقات با تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی این رشته راهی بوداپست مجارستان شده بودند، امروز به کشور بازگشتند.
در این نشست یک روزه که در مقر فدراسیون بین‌المللی برگزار شد، بحث های مختلفی از جمله فعالیت های آتی فدراسیون وزنه برداری کشورمان مطرح شد که در این مورد رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری با استناد به بند1 تبصره 1 ماده 3 قانون 12 قانون ضد دوپینگ فدراسیون جهانی از محرومیت ایران به دلیل وجود سه دوپینگ در سال 2009 میلادی خبر داد.
در این قانون به صراحت آمده است: ( اگر تعداد دفعات خلاف ورزشکاران ملی از حد مجاز خارج شود طبق قوانین آنتی دوپینگ ( بند2.4 یا 10.3) تخلف کند، هیات رئیسه IWF می تواند عضویت فدراسیون ملی را تا 4 سال تعلیق کند. به علاوه این چنین فدراسیون هایی اجازه نخواهند داشت ورزشکاران خود را در بازی های المپیک آتی شرکت دهند. چنانچه فدراسیون ملی اجازه شرکت ورزشکارانش در رویدادهای انتخابی المپیک آتی پیدا کند، این شرکت تضمینی برای بدست آوردن امتیاز انتخابی المپیک برای فدراسیون ملی در بر نخواهد داشت.)
پس از طرح این مسئله، مسئولین فدراسیون کشورمان با اشاره به اهمیت و حساسیت مردم و مسئولین به این رشته ورزشی در کشورمان و تاثیری که حضور وزنه برداران ایرانی می تواند در جایگاه و رتبه کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های پیش رو از جمله بازیهای المپیک نوجوانان در سنگاپور، بازیهای آسیایی گوانگ‌جو و المپیک 2012 لندن داشته باشد، خواستار حمایت و پشتیبانی فدراسیون جهانی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صائب IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    1 0
    در شهر من آدمهایی هستند که نان شب ندارند،گدا هم نیستند.شرفشان را هم نمی فروشند.اگر مبالغی که فدراسیون های ورزشی ایران بخاطر سوء مدیریت به نهادهای کمین کرده بین المللی داده اند به این همشهریان محترم می دادند،چه دلها که شاد می شد،چه شادیها که متولد می شد و.....شهر من ایران است.!!!
  • 123 IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    1 0
    آقای رضازاده از جیب مبارک پرداخت!
  • رضا IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    1 0
    اقا چرا تعلیق نشه؟؟؟ کی گفته وزنه بردار دوپینگی نباید تعلیق بشه؟ جواب این پولایی که از جیب ملت داره میره رو کی میده؟؟؟ پهلوان! رضازاده جواب میده؟؟
  • بدون نام US ۲۳:۳۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    1 0
    ببخشید چرا عنوان را نوشتید "رضا زاده پرداخت" مگه از جیب شخصی شان پرداخت کردند؟
  • برديا IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۴
    1 0
    اگر رضا زاداه ودارودسته اش تخلفی كردند چرا تاوانشو مردم بيچاره ومظلوم ايران بپردازند .دست مريزاد پهلون؟؟؟؟؟!!!!!
  • نوید IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۴
    0 0
    صائب جان تو به اندازه ایی که پول می خوای تلاش کن. خیلی ها حاظر نیستن ذره ایی قدم وردارن بر عدم موفقیت خودشون رو میگن آها دیدی پولامون کجا میره؟؟ آهان دیدی چی شد؟؟ تو به اندازه ایی که می خوای کار کن. در میاری.
  • ورزشکار IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۴
    0 0
    حالا که صحبت حیف و میل پول مردم در ورزش شد، خواهش می کنم از وضعیت رئیس فدراسیون قبلی شنا گزارشی تهیه کنید تا ما هم بفهمیم 2 ملیارد و 7 ملیون تومان پول مردم دقیقا کجا رفته!!! جالب که سایت شما تا حالا در این مورد سکوت کرده.