تسنیم نوشت:

کارخانه تولید کننده گوشی‌های ایرانی قدرت ساخت پنج هزار گوشی را به شکل روزانه دارد و با قراردادهای بین‌المللی نظیر جی‌فایو در نظر دارد سال آینده سومین فروشنده بزرگ ایران شود.

کارخانه تولیدی گوشی‌های ایرانی در قالب سالن‌های ساخت قاب‌های پلاستیکی و فلزی، تزریق رنگ و پوشش UV جهت ضد خش‌سازی، SMT (طراحی برد و نصب قطعات سخت‌افزاری) و هشت خط مونتاژ در خرمشهر فعالیت می‌کند.

این کارخانه که ظرفیت تولید روزانه پنج هزار گوشی را دارد، اصولا می‌بایست در هر هشت خط مونتاژ از 40 نفر استفاده کند اما زمان بازدید 23 نفر در خط تولید اول بیشتر حضور نداشتند که مسئوان خط تولید این موضوع را ناشی از تولید گوشی ساده‌ای دانستند که نیاز به نیروی کار بیشتر ندارد.

با توجه به اینکه نیاز بازار همچنان روی فیچرفون‌ها (گوشی‌های ساده قدیمی) احساس می‌شود، دستگاه تولید ژله صفحه کلید در جی‌ال‌ایکس همچنان کار می‌کند و علاوه بر آن در سوله تولید که وارد می‌شویم با دستگاه‌های تولید جعبه‌های گوشی مواجه می‌شویم که حکایت از تغییر جعبه‌های مقوایی به پلاستیکی-شیشه‌ای دارد.

تولید درهای پشت گوشی که عموما از جنس پلاستیک (ABS) است نیز در این سوله انجام می‌شود که کل زمان برای تولید کامل با توجه به تمامی اتلاف‌ها حدودا 15 تا 20 ثانیه می‌شود؛ به عبارتی در هر ساعت ظرفیت تولید 240 تا 180 در پشت گوشی موجود است.

سالن تزریق رنگ نیز به این شکل است که کلیه قاب‌ها در ابتدا با رنگی تست و بعد در مخزنی متحرک، توسط روبات‌ها رنگ‌پاشی می‌شوند و بعد به کنترل کیفیت می‌روند.

سالن SMT که کار طراحی برد الکترونیکی را برعهده دارد، فعالیتش از این قسمت آغاز شده و متناسب با گوشی، برد مورد نظر را با قطعات سخت‌افزاری اصلی نظیر پردازنده، حافظه اصلی، جانبی، پردازنده گرافیکی، چیپ‌ها، خازن‌ها، ترانزیستورها و آلات مرتبط جایگذاری می‌کند.

مونتاژ کارها از این قسمت می‌توانند قطعات جانبی نظیر نمایشگر، دورین، جی‌پی‌اس و برد و کلیه تجهیزات را سوار گوشی کنند و آن را برای نصب سیستم عامل روانه ریل مونتاژ کنند.

پایان ریل هم، پک‌های موبایل که آماده عرضه به بازار است در جعبه‌هایی چیده شده و طبق سفارش، کدگذاری می‌شوند.

طبق اظهارات مدیر عامل ارتباط همراه گویا اروند، 50 گوشی جی‌ال‌ایکس تاکنون توانسته‌اند از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که رگولاتور ارتباطی به شمار می‌رود مجوز دریافت کنند.

فازهای عملیاتی این کارخانه با قرارداد مستقیم جی‌فایو (G-Five) که یکی از برندهای تولید کننده دنیاست در راستای رونق تولید داخل، توسعه می‌یابد.

حمید سعیدی در ارتباط با میزان وارداتی بودن تجهیزات مورد نیاز برای ساخت گوشی‌ها گفت: موضوعاتی نظیر پردازنده‌ها کاملا وارداتی است زیرا برندهای معتبر دنیا هم از کشورهای دیگر سفارش تولید می‌گیرند و متریال اصلی برای تولید نیز باید وارد شود.

وی با بیان اینکه دنبال رقابت با نمونه‌های داخلی و خارجی هستیم، اظهار کرد: سال 86 کار را با یک میلیون دلار ارز و سه میلیارد تومان شروع کردیم و اکنون سرمایه 20 میلیارد تومانی بدون ریالی بدهکاری به بانک‌ها داریم.

او درباره حمایت دولت از صنعت تولید موبایل، اذعان کرد: دولت همیشه صنعت را حمایت کرده اما صنعت موبایل مظلوم واقع شده است؛ با این حال پای کار ماندیم تا جایی که یک نمونه از گوشی‌های خود را با حذف عنوان جی‌ال‌ایکس و ایران به کنفرانسی بین‌المللی بردیم و هر کس که آن را تست کرد قیمت بالای یک میلیون تومان برای آن گذاشت و عده ای هم معتقد بودند که سامسونگ به پای جی‌ال‌ایکس نمی‌رسد.

سعید افزود: زمانیکه گفتیم برند ایرانی است، کلی از قیمت آن افتاد. برای به دست آوردن بازارهای جهانی باید از برند حمایت شود در غیر اینصورت و به صرف جیب تولید کننده کار سخت می‌شود.

وی ابراز کرد: 10 میلیون گوشی در ایران فروخته می‌شود که سهم برندهای داخلی کمتر از 10 درصد است؛ علی‌رغم اینکه در محصولات غذایی نظیر پسته و برنج به خود باوری رسیده‌ایم اما در زمینه تکنولوژی کمیت‌مان لنگ است.

مدیر عامل جی‌ال‌ایکس در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه در بازار داخلی رقیبی برای شما وجود دارد؟، گفت: رقیب داخلی وجود دارد و امیدواریم کار همه آنها رونق گیرد اما از آن جهت که تمایل بازار به سمت گوشی‌های هوشمند است، سعی کرده‌ایم با راهکارهایی نظیر قرارداد با جی‌فایو زمینه جهانی شدن‌مان را فراهم کنیم.

وی افزود: درصدد رایزنی با برندهای دیگر هم هستیم تا تولیدات آنها را داخل کشور انجام دهیم. با چنین کاری قیمت تمام شده کمتر می‌شود و جلوی قاچاق محصولات همان برندها گرفته می‌شود.

سعیدی همچنین در ارتباط با ساخت ضعیف تیزرهای تبلیغاتی نیز گفت: می خواهیم کارهایی انجام دهیم تا تیزرهای بهتری بسازیم. تیزر برندهایی چون سامسونگ خارج ساخته می‌شود و برای اینکه بازار را به سمت خود سوق دهند و رقبای داخلی کشورها را حذف کنند، گاهی هزینه تبلیغات‌شان چند برابر فروش می‌شود.

وی افزود: وزارت صنعت هم حداقل می‌تواند تولیدکنندگان داخلی را در این عرصه حمایت کند تا با بزرگ‌ شدن‌شان مشکلات‌شان حل شود. بهره‌های بانکی 28 درصد برای دوره تولید 6 ماه از جمله موانع کنونی به حساب می‌آید که در راستای سیاست‌های تشویقی باید حذف شود.

مدیر عامل جی‌ال‌ایکس در ارتباط با اینکه چرا تولید را در خرمشهر انجام می‌دهد نیز گفت: این منطقه برکتی خاص، جوانانی فعال، زحمتکش و با استعداد دارد.

او در ارتباط با حقوق و دستمزد پرنسل و میزان فعالیت آنها نیز عنوان کرد: حقوق طبق قانون کار پرداخت می‌شود اما با توجه به اینکه اکنون براساس نیاز و تقاضا تولید می‌کنیم، ممکن است گاهی خط تولید تعطیل باشد.

سعیدی افزود: شرکت ضررده نیست اما سودده بالا هم نیست؛ با این حال امیدواریم سال 94 جزو سه برند پر فروش ایران باشیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که سه رده پرفروش بازار ایران را برندهایی چون سامسونگ، هواوی و اپل در دست دارند، با این وعده می‌خواهید جایگزین آیفون شوید؟، گفت: جای آیفون را از منظر تعداد فروش خواهیم گرفت اما قطعا برندش حفظ خواهد شد. ما دنبال جایگزینی برند خود با برند دیگری نیستیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 91
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    من دیگه هیچی نگم بهتره ولی آدم قد دهانش حرف بزنه بهتر نیست؟ کلا میگما
    • بی نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
      آقا گوشی چینی و تو ایران مونتاژ میکنن بعدش میگن ایرانیه باشه قبول اینم مثل ماشینامون ولی دیگه مردم و جیگر فرض نکنید لطفا
    • الیاس RO ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
      چی گیرتون میاد از مسخره کردن محصولات ایرانی هموطن ؟ خوب بود این بابا پولشا میبرد سنگاپور سرمایه گذاری کنه ؟
    • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
      ن دادا پولاشا نبرد سنگاپور ولی لااقل جنس اشغال نده دست مردم چیز خوب بسازه ملت برن بخرن
    • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
      آقای الیاس. واقع بین بودن شرط اصلی برای پیشرفته. جی ال ایکس تولید ما نیست مونتاژه. پس از اینجور آرزوها جز انحراف از مسیر پیشرفت چیزه دیگه ای در نخواهد آمد
    • اشنا A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      5 8
      اقا میری توبازار کفش بخری طرف میگه کفش تبریزهدمشون گرم خدایی اما برای تبلت یا موبایل میگن جی ال ایکس یا دیمو نباشه هر چی بود اشکال نداره.گوشی دیمو همون اول زیر شاژ سکته مغزی میشه. پس ملت حق دارن و تفاوت رو ببین
  • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    خالی بندی در حد لالیگا
  • بی نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    چه حرفاخخخخخخخخخخ
    • علیرضا A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
      52 6
      نخند راس میگه، سامسونگ هنوز به فناوری راحت از جیب در اومدن glx نرسیده...
    • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
      5 3
      شما که کاری برای مملکت نمی کنی حداقل مسخره نکن
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    فکر کنم منظور از حمایت دولت،تبدیل جی ال ایکس به پراید بازار موبایل باشه
  • فرشادبشیری A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    بابا اعتماد به نفس..
  • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    هه هه
  • ولی غلامی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    آقا دمت کلی با بچه ها خندیدیم میگن مدیرعامل آیفون از اینکه بازار رو جی ال ایکس بگیره سکته کرده
  • ساناز A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    53 7
    یعنی اعتماد به نفس اینو اگه پراید داشت بجای مقایسه با داعش در عراق،با ماشین رئیس جمهور آمریکا رقابت می کرد
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    42 7
    خیلی خندیدم.خستگیم در رفت
  • امید IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    43 13
    اگه این خبر حقیقت داشته باشه بی برو برگرد فردا قیامته عمرا سامسونگ پیزوری به گرد پای جی ال ایکس برسه خخخخخخخخخخ
  • بی نام GB ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    95 15
    من فروردين گوشي glx خريدم. تا ٦ ماه با بدبختي استفاده كردم و دوبار شارژر و باتريشو عوض كردم. وهر دفعه كه يادم مياد لعنتشون ميكنم
  • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    37 13
    فرض را بر این بگیرید که به دلیل قیمت بالای آیفون و همه امکاناتاش تعداد مشتریانش مسلما در ایران در حد انگشتان دست باشد. آنگاه جی ال ایکس می خواهد این تعداد فروش را به 11 برساند که در این صورت می شود شکستن رکورد فروش.... خوشم میاد از این همه توهم.....
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    62 28
    ایشون چی مصرف میکنن؟
  • احسان A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    83 10
    همین حرفارو هم برای صنعت اتومبیل سازی می زنیم تولید خودرومونم از بعضی شرکتهای خارجی بیشتره اما این کجا و ان کجا . این دقیقا مکثل این میمونه که پراید و بنز رو با هم مقایسه کنیم. هردو شونم ماشینن اما این کجا و ان کجا. در کل از مدیر عامل جی ال ایکس ممنونیم که اوقات شادی و خنده ما را فراهم کردن
  • همه A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    52 11
    آدم از یه گوشی دگه کپی پیست کنه این همه رو داشته باشه واقعا عجیه. آخه مورچه چیه کله پاچش چی باشه
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    61 9
    داروهای ضد توهم مثل هالوپریدول رو توصیه می کنم به همرا استراحت مطلق
  • مصطفی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    67 9
    داداش جنسش اصل بوده ها ، اعتماد بنفست تو حلقم
  • بابک A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    46 11
    ،هی میگن شب غذای سنگین نخورین واسه همینه دیگه
  • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    54 11
    جی ال ایکس چی هست ؟ ماشینه ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    67 13
    میگن امروز تن استیو جابز تو گور لرزیده سنگ قبرشم تکون خورده
  • اوس میتی A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    48 8
    جی‌ال‌ایکس که ماشین بود
  • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    اول تیترو خوندم فک کردم مطلب طنزه
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    94 11
    این جمله آخر خیلی باحال بود کلی خندیدم: "گفت: جای آیفون را از منظر تعداد فروش خواهیم گرفت اما قطعا برندش حفظ خواهد شد. ما دنبال جایگزینی برند خود با برند دیگری نیستیم."
  • فامیل دور IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    34 13
    من دیگه حرفی ندارم
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    30 11
    آنهایی که "معتقد بودند ساسونگ به پای جی ال ایکس نمیرسد" بروند و خودشان را به تیمارستان یا نهضت سواد آموزی معرفی کنند. حداقل آدم خودش، خودش را مضحکه نکند.
  • بی نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    58 6
    قطعات موبایل از چین وارد کردن و مونتاژ نه هنر است و نه به صرفه. خود چینی ها در هر دو جنبه از شما بهترند.
  • همراه اول A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    53 8
    البته اگه مثل پراید بخوان به مردم بندازن و نصف ایران رو مجبور به خرید این آشغالا کنن بعید نیست
  • mohammad IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    44 10
    دوگانه هم داره یا یگانه است؟
  • م م IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    53 44
    من ۱۶ ماهه جی ال ایکس g3 دارم.راضیم و مشکلی نداشتم.ضمنا هر چیزی را با قیمتش باید بسنجیم.
  • دانشجوی دکترای مدیریت A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    87 25
    از یه همچین مدیری گوشی بهتر از جی‌ال‌ایکس در نمی‌یاد.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    48 91
    جالبه، حتی یک کامنت هم در حمایت از تولید داخلی نیست اینجا، بعد میگن چرا عقب موندیم... متن گزارشم خوب بود میخوندین بعد نظر میدادید...
  • ایرانی A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    58 56
    چندماهه جی 5 گرفتم راضی هستم دوست دارم محصول ایرانی بخرم تا ایرانی بیشتری شاغل بشه من که واقعا از کیفیتش راضیم
  • م م IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    35 51
    انسان عاقل مگه ۱ تا ۲ میلیون میده به گوشی خارجی که فقط باهاش حرف بزنه یا عکس بگیره؟ همه چیز شده پز دادن.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    74 24
    واي كه چقدر خنديديم.. خخخخخخخ
  • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    35 8
    فکر کنم منظور از حمایت دولت،تبدیل جی ال ایکس به پراید بازار موبایل باشه
  • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    85 13
    ماذا فازا؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    48 10
    تشکر تو ایام امتحانات غم بار یونی بسی شاد شدیم فقط فکر کنم تو قسمت طنز بود چرا اینجا زدین ؟ اشتباهی شده ؟
  • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    60 14
    من مشتری جی ال ایکس بودم گوشی مدل اسنوا را خریدم 500 تومان ال سی دی آن از اول مشکل داشت که شامل گارانتی هم نمیشد بنابه اطهار نظر تعمیر کار خدمات پس از فروش آن ... و کلاً 3 دقیقه هم کار نکرده بود با ضرر فروختمش 300 تومان که فقط از جلو چشمم دور بشه
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    62 13
    خوب بنده خدا نمیدونه لابد. یکی بهش بگه اپل و سامسونگ چیه...
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    38 9
    بازار ایرانو گفته بنده خدا که فک کنم راس میگه
  • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    80 12
    مدیر عامل اپل گفت: من همیشه از گوشی جی ال ایکس استفاده می کنم تا یادم نرود از کجا به اینجا رسیده ام
  • امير ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    48 10
    خبر صداقت داشته باش و چاپ كن چرا خرمشهر؟ منطقه آزاده ارونده؟ درسته؟ قطعات كلا از چين مياد و اونجا مونتاژ ميشه نه؟ بعد هم ساخت ايران ميشه با پروانه بهربردا ي و... ماليات و گمرك و ..... هيچي نه ؟؟صداقت كجاست مسلمان....؟؟
  • ساناز A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    من یک گوشی جی ال ایکس دارم هروقت میخوام جایی از فروشنده تخفیف بگیرم این گوشی رو در میارم
  • احسان A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    70 14
    میزاشتین13فروردین میگفتین
  • سعید IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    48 6
    یه گوشی جی ال ایکس باشه یعنی امکاناتش فوله؟
  • بی نام US ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    32 10
    جنسش خوب بوده ها، توهم داده بد جوری
  • مکتب ایرانی IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    19 57
    شما فکر می کنید با کامنت های ما نمی توانیم خیلی روشنفکر هستید .من قبلا جایی از این گوشی رضایت خودمو کامنت گذاشتم اما چاپ نشد اما هر چی مزخرف راجع به کالایی که نمیدونید چی هست و فقط به صرف اینکه ایرانی هست میگید . چاپ میشه .
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    26 7
    شما اون برخی رو به من نشان بده
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    50 11
    دمت گرم خبرآنلاین, از این خبرهای طنز زیاد بگذارید.
  • مریم A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    47 3
    امیدوارم یه روزی ما هم بتونیم با اپل وسامسونگ رقابت کنیم
  • اقتصاددان A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    43 90
    درود بر شرفت مدير جسور و شجاع .شر کت هاى بزرگ مثل گوگل هم روزى خرد کوچک بودند اما مردانى بزرگ داشتند.تو وظيفه ات را انجام دادى حالا نوبت ما کوتوله هاى قرقروى پر مدعا ست که حتى بلد نيستيم از 50امکانات گوشى استفاده کنيم که شما راحمايتت کنيم البته کوتوله ها گاليور هميشه کمک نميکنند هيچ ديگران را نااميد مى کنند .اول مى گويند نميشه با اپل رقابت کرد بعد که موفق شدى مى گويند کار ساده اى بوده. با آرزوى حضور جى ال اکس در ويترينهاى اروپا .اقتضادان از اراک.
    • رضا IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      5 2
      اقای اقتصاددان اصل مزیت نسبی رو ک خوندی دیگه...
  • سعید A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    31 54
    تا وقتی به جنس خارجی وابسته ایم پیشرفت نداریم
  • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    22 6
    بنده امیدوارم ایران هم بتونه گوشی در سطح کلاس جهانی بسازه۰۰۰ واقعا اگر تکنولوژی اش را یاد بگیرند بقیه اش خلاقیت و سلیقه است
  • بی نام A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    19 11
    یک مدل x2جی ال ایکس را خریدم هرروز هنگ میکرد با چه بدبختی بعد از یک هفته فروختمش در کل خدا به همه ما ...عطا نماید
  • بی نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    12 7
    توهم
  • mj IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    14 7
    توخوبی
  • عباس A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    6 28
    احسنت.......................................................................................
  • alireza IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    19 9
    خخخخخ واقعا جوک باحالی بود. گوشی که توی جیب جا میشه میخواد فروشش از آیفون بیشتر بشه یعنی اگه این اعتماد به نفسمو شلوار کردی داشت الان ساپورت بود:|
  • خوزستانی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    26 23
    دوستان من از نزدیک واسه استخدام تو این شرکت رفتم باید بهتون بگم وقتی این شرکت و برخورد مدیرانشو دیدم ارزو کردم کاش شرکتای دولتی هم به اندازه اینها دنبال شایسته سالاری و علم باشن. من مدیر این شرکت رو تحسین میکنم چون اونجا واسه استخدام فقط و فقط سواد مهم بود. و بی انصافی نکنید این شرکت سابقش قبل از اعلام منطقه ازاد ارونده. شک نکنید با سیاستهایی صحیحی که دارن به این مراحلی که گفته میرسن
  • امین A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    24 16
    جک خوبی بود ُمرسی
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    20 15
    شتردرخواب بیند ........
  • علیرضا IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    22 5
    یاد ایران خودرو و سایپا افتادم ، فقط خدارو شکر که اپل و ... بره خرید تو ایران هست
  • مریم A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    12 4
    من یک گوشی glx خریدم که متاسفانه یک روز صبح اصلا روشن نشد و با مراجعه به تعمیرگاه گفتند برد گوشی سوخته است و قابل تعمیر نیست.باید روی خدمات بعد از فروش این گوشی ها بیشتر کار شود و کیفیت را بالاتر ببرند.صنعت مونتاز هم بد نیست و می تواند کار آفرین باشد .خدا خیرتان بدهد که فرزندان این سرزمین را به اشتغال دعوت می کنید.فقط با داشتن تکنولوژی روز می توان با برندهای دیگر رقابت کرد که اگر ما خود را ایرانی می دانیم براحتی این امر میسر است و حتی با ابتکار عمل می توانیم از آنها نیز سرتر باشیم.وقتی ایران می تواند در بسیاری از صنایع سرآمد باشد، این امر نیز دور از ذهن نیست.جدی تر باشیم و با مسایل بدرستی برخورد کنیم
  • امید IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    17 10
    من یه سالی جی 5 گرفته ام خیلی گوشی خوبی هست امکانات وکیفیتش عالیه اهل هنگ کردنم نیست ولی چون ایرانی ها عقده مارک دارند حمایتش نمی کنن
    • محمد A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
      8 8
      عزیزم اولا ایرانی ها عقده مارک ندارن دنبال کیفیت خوبن منظورم اکثریت مردم هستش دوما شما فکر می کنی پژو ببخشید گوشی جی ال ایکس تولید ایرانه؟؟؟ کدوم یکی از قطعاتش رو ما تولید کردیم ؟ حالا تکنولوژی ساختش پیشکش کدوم نرم افزار یا سیستم عامل رو ما ساختیم تنها کاری که انجام دادیم یه خط مونتاژ درجه 3 رو تو کشور آوردیم قطعاتم که از چین میاد و داریم به صورت سری کاری مونتاژ انجام می دیم همین خط مونتاژ رو می شه تو جنگل های آمازونم راه انداخت ،بدیم دست بومیا ادارش کنن بعد بگیم اونجا گوشی داره تولید می شه همه کارامون شده شوخی
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    15 7
    این کامنتو با جی ال ایکس اسنوی که یک سال و نیم پیش خریدم براتون میفرستم. بنده راضیم هر کی گوشی رو میبینه و ارم جی ال ایکس رو چشاش ۴ تا میشه. وقتی دوستان و اشنایان بنده با ال جی و هواوی کار میکنند و هنگ میکنه گوشیاشون بهشون میگم خخخخخخخ
  • بی نام RO ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    16 1
    به نظر من ما باید از یه جا شروع کنیم.من مظلومیت این شرکت رو توی برنامه بروز صدا وسیما دیدم به هر حال این شرکت باید سعی کنه کیفیت کارش رو ثابت کنه هرچند زمانش کمی طولانی بشه دولت وبانکها هم باید تا پا گرفتن این نهال نوپا حمایتش کنن.وکمتر تسهیلات رو دراختیار سرمایه دارهای دلال قراربدن مردم هم اگر خرید نمی کنن بدون تجربه تخریب نکنن
  • بی نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    4 2
    ملت هميشه بيكار
  • ایراندوست A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    9 11
    حالم بهم خورد چقدر غرب زده اید یه خورده اعتماد به نفس داشته باشین برا خودتون میگمااااا همینشم شما نمی تونی انجام بدی حسووووووووود نباش عمو
  • واویلا A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    2 3
    ذاذاش چی زدی؟
  • حسن IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    1 4
    نکنه اینا هم به فکر انحصار طلبی اند ؟؟؟
  • reza EU ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    9 3
    گوشی با کیفیت تولید بشه مونتاژ هم باشه من ترجیح می دم مونتاژ ایران بخرم . ممنون از مدیر عاملش که کارخانه ای را برای برای اشتغال افتتاح کردند
  • َمحمد A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    7 0
    ایرانی ها باید در مصرف قانع و در تولید حریص باشند تا از این وضع خارج شون
  • محمد A1 ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    3 0
    موبایل من دوکوچه پایین تر رو نمیگیره . حالا ؟؟؟فقط ما می خوایم رو آمریکا رو کم کنیم وقتی اوناسیم داشتن ما بی سیم داشتیم .
  • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    2 2
    اپل توی ۳ روز تونسته ۱۰ میلیون گوشی بفروشه، طبق گفته خودشون که روزی ۵۰۰۰ تا گوشی میسازن با یک حساب سر انگشتی یعنی ایشون باید ۵.۵ سال کار کنن تا بشه فروش ۳ روز اپل بعد چجوری می خوان به فروش اپل برسن؟
  • اهورا RO ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    4 1
    خواستن توانستنه هيچ كاري نشد نداره ٠فقط خدمات خوب بدين
  • بی نام IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    20 5
    من خودم تعمیرکار موبایلم اولا این گوشی اصلا ایرانی نیست وبه ما ایرانیها ای وصله ها نمی چسبه دوما کیفیت چندانی هم نداره سوم مگه اسم ایرانی نیست که بزارین رو گوشی که رفتین گذاشتین اسپایدرمن شد اسم 4ای اقا می توانست ماک معتبر تری بیاره مثل سامسونگ مگه مال چینه که اونجا منتاژ میشه یا مال کشورهای دیگه ببخشید ولی این گوشی ازنظر سخت افزار چیزه بدرد بخوری نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    3 1
    من خودم دو سال و نیم گوشی جی ال ایکس دارم. خواهرم اون موقع یک سامسونگ توی همون رنج قیمت خرید. گوشی من کارایی اش در مواردی بهتر از مال خواهرم بود. تازه گوشی من جز اولین گوشی های جی ال ایکس بود و اون موقع هنوز اینقدر پیشرفت نکرده بودن. الان که گوشی هاشون خیلی بهتر و کم اشکال تر شده. خدمات گارانتی شون هم عالی بود. گوشی اولم ایراد کارخانه ای داشت بدون هیچ هزینه ای برام با یه نو عوض کردن. البته همون دو سال و نیم پیش. راضی ام ازشون. شماهام که مسخره می کنید به جای این کارا یه کاری واسه مملکتتون بکنید
  • احمد A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    حرف بزرگ تر از دهنو.من هرگز از جنسای اشغال استفاده نکردم و نمیکنم
  • سیا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    اگه افتابه میزد بهتر بود اما یه عیبی داره تو جیب جا نمیشه
  • فرشاد RO ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    45 روزه گوشی من تو گارانتی شرکت glx مونده میگه لوازم نداریم ایمیل میدم هر کی شک داره ایمیل بزنه با سند و مدرک بگم ,
  • م.امید A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    0 0
    خیلی تاسف میخورم به حال نویسنده این متن و اونایی که متنو کامل نخوندن و فقط نظر دادن... هموطن گرامی،ایرانی عزیز،اصلا مدیرعامل جی ال ایکس همچین حرفی نزده یک عدد فرد بیکار این متنو نوشته و یه عده رو گیر آورده. شما همه این متنو بخونید ببینید اصلا چنین جمله ای توش هست یا نه: مدیر عامل جی ال ایکس: سال بعد از نظر فروش از آیفون سبقت می‌گیریم/ برخی معتقدند سامسونگ به پای جی ال ایکس نمی‌رسد خجالت آوره واقعا :
  • حامد کریمی A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    1 0
    می دو ونید بدترین چیز توهم ثروته و ما تو ایران اینا زیاد داریم من خودم تولید کننده هستم الان خدا راشکر کار خارجی هم میگیرم راضیم وبهتر هم میشه من خودم جی ال ایکس دارم چون خودمان قبول دارم فکر میکنم حتما اونم می‌تونه درجه یک باشه اما رفقای که می‌خوام با تکنولوژی بی دیگران احساس با کلاسی کنن حالا با این قیمت دلار قیافشونا دیدنیهتکنولوژی را به ملت باید بدست بیارن والا خریدشان اونم با پول نفت نه کار افتخار نیست البته دوستی دارم که میگه همیشه از آدمای خود کم بین میشه پول در آورد نه آدمای باهوش و راست میگه راستی شاگرد مغازه بغلی ما هم اپل قسطی خریده بعد بیمه ندارن چقدر با کلاسه