۰ نفر
۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
خدایا مرا ببخش، حالا نه...

سه مجموعه شعر سپید از مجموعه «جهان تازه شعر» و یک رمان اجتماعی از محمدرضا گودرزی از نشر چشمه منتشر شد.

«خدایا مرا ببخش، حالا نه» نام تازه‌ترین مجموعه شعر علی عبدالرضایی است که در 112 صفحه و قیمت 7200 تومان به چاپ رسیده است. این مجموعه با شعرهایی همچون «شاعر»، «پیاز»، «پاسورد»، «شامپو»، «چای سرد»، «انار»، «مرتاض»، « امریکا»، «زندگی جشن است»، «زیبایی‌شناسی مرگ»، «آلکاتراس»، «سیلویا»، «من تیم فوتبالم»، «مهاجرت نکرده‌ام»، «تو هم روزی مرا»، «فیل نری در طویله‌ای»، «روز دانه تگرگ است» و «تنهاییم چاه عمیقی‌ست» همراه است. پیش‌تر از عبدالرضایی 45ساله، کتاب‌هایی مانند «پاریس در رنو»، «این گربه‌ عزیز»، «جامعه» و «مادرد» منتشر شده است.

مجموعه شعر «و خانه‌ای که خانه ما نیست» سروده امیرحسین افراسیابی نیز در 85 صفحه و قیمت 6000 تومان به چاپ رسیده است. این مجموعه با شعرهایی همچون «به خانه که برگشتم»، «امسال هم دوباره عید»، «با این تن آش و لاش مگو»، «گل‌های شمعدانی را»، «این سوی شیشه»، «از راه رسیده باشی»، «بلیت برگشتش»، «دیروز در صف نانوایی» و «دیگر اینکه هنوز زنده‌ام» همراه است.

از افراسیابی 80ساله پیش‌تر کتاب‌هایی را همچون «ایست‌گاه»، «بر عرض راه»، «تا ایستگاه بعدی»، «آواز شگفت یک شاید» (گزیده شعرها) و «عشق وقت نمی شناسد» منتشر کرده است.

مجموعه شعر «سلام، این‌جا ایران است» سروده افشار رئوف نیز در 90 صفحه و قیمت 6200 تومان انتشار یافته است.

این مجموعه با شعرهایی همچون «بیدار که شدم»، «اگر سرطان»، «چه زود تمام می‌شوند»، «صبح شنبه است»، «پر از جنونی»، «کلماتی هستند که»، «برایم دعا کنید»، «بیا در عطر قهوه»، «آنچه در تو»‌ و «بیا از باران شروع کنیم» همراه است.

بنابراین گزارش، نشر چشمه به تازگی یک رمان هم هم منتشر کرده است. رمان «نعش‌کش» نوشته محمدرضا گودرزی که اینطور شروع می‌شود: «قبل از هر چیز بهتر است بگویم این نوشته خاطره یا داستان - خاطره است. خودم خوب می‌دانم امروزه اگر کسی بخواهد داستانی بنویسد که مورد توجه اهل فن قرار بگیرد باید داستانش حول محور مسائل سیاسی اجتماعی باشد و در آن از مشکلات و گرفتاری‌های مردم محروم و ستمدیده سخن بگوید و در نهایت هم نقدی بر نابسامانی‌های جامعه باشد. داستان تاثیرگذار یعنی همین. اما باید اعتراف کنم که این نوشته اصولا به تعریف متعارف داستان نیست و طبیعی است که در آن هم از این خبرها نیست و انتظار آن دسته از خوانندگان اندیشمند را برآورده نمی‌کند؛ شرمنده‌ام.»

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =