تسنیم نوشت:

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ادغام وزارت ورزش و سازمان ملی جوانان شتاب زده بود گفت: ۱۰ میلیون جوان در کشور وجود دارند که به سن ازدواج رسیده و مجرد مانده‌اند.

 محمود گلزاری در دیدار با آیت‌الله امینی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که امروز در قم برگزار شد اظهار داشت: سال‌ها پیش مسئله جوانان در قالب سازمان ملی جوانان مطرح شد که ریاست آن، معاون رئیس جمهور بود اما در دوره دولت نهم، این سازمان با وزارت ورزش ادغام شد اما ارزیابی‌ها نشان می‌دهد این ادغام شتاب زده و بدون کار کار‌شناسی بوده است.

وی افزود: در وزارت ورزش و جوانان 7 معاونت وجود دارد که یکی از آن‌ها معاونت جوانان است یعنی موضوع جوانان، یک هفتم کار یک وزارت خانه را تشکیل می‌دهد که بودجه محدود و ضعیفی دارد و تلاش‌هایی در دولت و مجلس برای تفکیک دوباره این سازمان از وزارت ورزش انجام شده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: هر کشوری 2 نوع معدن شامل معادن زیر زمینی و معادن روی زمینی که‌‌ همان جوان‌های هر کشور هستند دارد و باید از این ظرفیت بزرگ بهترین استفاده شود.

گلزاری بیان کرد: 10 میلیون جوان 15 تا 30 سال داریم که به سن ازدواج رسیده‌اند و مجرد مانده‌اند که تعداد تحصیلکرده‌ها در این آمار به مراتب بیشتر از غیر تحصیلکرده‌ها است و تمام هم و غم دولت بر این است که شرایط ازدواج این قشر حاصل شود و ازدواجی پایدار و سالم در این بخش اتفاق بیفتد.وی عنوان کرد: علاوه بر موضوع گرایش جوان‌ها به مجرد ماندن، با مشکل دیگری مواجه هستیم و اینکه بسیاری از جوان‌هایی که ازدواج کرده‌اند تمایل دارند که بچه دار نشوند یا به داشتن یک فرزند اکتفا می‌کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: فقدان آموزش‌های خانواده در دبیرستان و دانشگاه‌ها به چشم می‌خورد و در نظر داریم ازدواج سالم و هوشمندانه بر مبنای دلیلی منطقی همراه با آموزش‌های لازم پیش از ازدواج را توسعه دهیم.
گلزاری خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال کمبودهایی هست که در صورتی که بتوانیم در این زمینه پیشرفت کنیم خدمت بزرگی به کشور کرده‌ایم زیرا جوانان ما نجیب، باهوش و مقاوم هستند که اگر به آن‌ها توجه شود‌‌ همان معجزاتی را رقم می‌زنند که در 8 سال دفاع مقدس نشان دادند.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    الن جوان بدبخت بیکار فقط باید ورزش کند؟