۰ نفر
۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۶

یک متخصص تغذیه گفت: ماهی سرشار از امگا3 است که مصرف آن در پیشگیری از بیماری‌های کولیت زخمی، پسوریازیس، آرتریت روماتوئید، آسم، بیماری‌های روانی، افسردگی و بیماری لوپوس مؤثر است.

خبرگزاری فارس نوشت:

مرتضی صفوی با بیان این که ماهی سرشار از ایکوزانوئیدها است که نوعی چربی هستند که بر روی پرفشار خونی، انعقاد خون، التهاب، سیستم ایمنی و گرفتگی عضلانی قلب اثر می‌گذارند، گفت: اسیدهای چرب امگا3 موجود در ماهی یکسری ایکوزانوئید تولید می‌کند که باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی، فرآیند التهاب در بدن و سرطان‌های خاص می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: امگا 3 موجب سلامت قلب، کاهش چربی‌های خون (کلسترول تام، کلسترول بد یا LDL و تری‌گلیسریدها)، کاهش فاکتورهای انعقادی خون، افزایش انبساط مفید در سرخرگ‌های بزرگ و رگ‌های خونی، کاهش فرآیند التهاب در رگ‌های خونی می‌شود.

صفوی گفت: ماهی تنها منبع غنی امگا3 نیست و در واقع امگا3 از طریق مصرف تخم آفتاب گردان، کنجد، گردو، دانه برزک و زیتون به دست می‌آید. ولی اکنون به علت تغییر شیوه زندگی و عادات غذایی، میزان این چربی مفید در برنامه غذایی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: امگا3 در پیشگیری از بیماری کولیت زخمی، پسوریازیس (نوعی بیماری پوستی)، آرتریت روماتوئید، آسم، بیماری‌های روانی، افسردگی و حتی بیماری لوپوس (نوعی بیماری مربوط به اختلال در سیستم ایمنی) مؤثر است.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: در شهرهای صنعتی که آلودگی هوا وجود دارد، جیوه از هوا وارد آب رودخانه‌ها و دریاها می‌شود. باکتری‌های موجود در آب سبب تغییر شکل جیوه شده و آن را تبدیل به متیل جیوه می‌کنند که ماده‌ای سمی به خصوص برای رشد، تکامل جنین و نوزاد است. ماهی متیل جیوه را از آب جذب می‌کند و آن را به صورت بخشی از غذا مصرف می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =