انتخابات فدراسیون گلف بزودی برگزار می شود ، کاندیداهای جوانی برای این رشته جذاب اما مهجور در ایران قدم پیش گذاشته اند که خبرانلاین سعی می کند با نامزدهای اصلی این رشته گفت و گوهایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛او يکی از چهره های شناخته شده در رشته ی گلف است که اکنون برای رياست اين فدراسيون کانديدا شده است. امیر حمزه توسلی که به مدت چند سال سرپرستی هيأت گلف استان تهران را عهده دار و زمانی به عنوان مشاور عالی اين فدراسيون با مسائل واقعی و مشکلات کليدی اين ورزش در ايران آشنا و درگير بوده، اين بار تصميم دارد بار ديگر پا به عرصه عمل گذارد. تا گلف جان تازه ای بگيرد. در سال های گذشته توسط او و تيم جوانش حرکت های خوب و مؤثری مانند برگزاری مسابقات بين المللی اوپن و راه اندازی و تجهيز دفتر هيأت گلف استان تهران که روزهای پرشور مسابقات اوپن دوره ای اول و دوم را هنوز به خاطر دارد، آغاز شده بود که اين حرکت با توجه به جداشدن او از گلف ناتمام ماند توسلی با اشاره به اهميت گلف در سلامت روحی و جسمی جامعه و در انتقاد به عدم توجه به نقش گلف در کاهش ميزان استرس های ناشی از زندگی شهری می افزايد: «به عقيده ی من همه ی رشته های ورزشی جايگاه خوبی در بين مردم دارند در همه ی ورزش ها مهمترين چيز که هم اولويت دارد و هم فراگيری، مبحث سلامتی است و در وهله ی دوم موضوع، موضوع قهرمانی است اما در گلف اولويت تمرکز همزمان بر جسم و روح است.» هيچ محدوديت سنی وجود ندارد و هر انسانی تا زمانی که بتواند راه برود می تواند گلف بازی کند. ضمن اينکه آسيب ديدگی در اين ورزش خيلی است.

امیر حمزه توسلی

او اعتقاد دارد می شود باور اينکه گلف ورزش پولدارهاست را تغيير داد و اين وظيفه ی فدراسيون است که بتواند از طريق جلب مشارکت بخش خصوصی و توسعه ی زمين های گلف و استفاده ی مشارکتی از امکانات و تجهيزات ورزشی، هزينه های تمام شده ی اين ورزش را برای شهروندان کاهش داد.

به عقيده ی توسلی گلف در تمام دنيا به عنوان يک ورزش ديپلماتيک شناخته می شود و بسياری از مذاکرات سياسی و اقتصادی در سايه ی آرامش و تمرکز، در زمين گلف نتيجه می دهد. او می گويد اگر درهای بسته باز شوند از فشارها کاسته و به آرامش و تمرکز افزوده می شود شايد قدم زدن و انجام اين بازی در ورزشی که تنها داورش وجدان آدمی است انسان را به درجه ای از آرامش و خودباوری برساند که بتواند برنامه و اهداف زندگی روزمره ی خود را با توان خاصی دنبال نمايد. اما فدراسيون گلف که در طول چند سال گذشته عقبگرد فراوانی داشته و حتی تا مرز نابودی هم پيش رفته و نمونه ی بارز آن وضعيت تنها زمين گلف تهران است که اين روزها حال و روز خوشی ندارد و قطعاً احيای دوباره ی گلف نياز به زير ساختارهای زيادی دارد. توسلی به اين نکته هم اشاره              می کند و ادامه می دهد متأسفانه ما يکی از بهترين زمين های گلف در خاور ميانه را تقريباً از دست داده ايم دسترسی زمين گلف مجموعه ی ورزشی انقلاب به شبکه اتوبانی تهران و نام زيبای کوه البرز در کنار استقرار چندين هتل بين المللی در نزديکی اين زمين، همه و همه از ويژگی های منحصر به فرد زمين گلف تهران بوده که امروزه متأسفانه از نفس افتاده است.

رئيس اسبق هيأت گلف استان تهران ادامه می دهد: از 18 قسمت اين زمين 5 قسمت آن به طور کامل از بين رفته است.

آنچه مسلم است بازيکنان مجبورند در مسابقات، اين 5 قسمت را در زمين های ديگر تکرار کنند. اگر اين زمين در اختيار فدراسيون بود می توانستيم آن را به بخش خصوصی واگذار کنيم و دوباره آن را احيا نمائيم. همچنين او می گويد گلف قدمتی بيش از فوتبال دارد و ابتدا از شهر مسجد سليمان و استان خوزستان به ايران وارد شده است. شک نداشته باشيد که از طريق گلف می توان صنعت توريسم را هم رونق داد.

در کشور عزيزمان ايران که دارای چهار فصل آب و هوايي است می توان با احداث زمين های گلف مدرن در کنار هتل های بين المللی به جذب گردشگر همت گمارد. امروزه خيلی از کشورها صنعت توريسم خود را مديون گلف می دانند مانند امارات، مالزی، ترکيه و ... که دارای بهترين زمين های گلف می باشند و از آن ها بهره های فراوانی می برند. به عقيده ی توسلی از اين طريق و جذب سرمايه گذاران مشتاق داخلی و خارجی، ورزش گلف می تواند با کمترين بودجه ی دولتی اداره شود. او مقايسه جالبی می کند: «به عقيده ی من ورزشی مثل فوتبال در ايران نه تنها نبايد از بودجه ی دولتی استفاده کند بلکه می تواند در بخش مالی به ورزش هم کمک کند.» آن ها ميليون ها هوادار پر شور دارند و اين يعنی تقاضا ! ! ! ولی مشتاقان گلف به اندازه ی يک هزارم هواداران فوتبال هم نيستند اما در گذشته توانستيم بدون بودجه ی دولتی مسابقات بين المللی با کيفيت بالا را برگزار کنيم و روی پای خود بايستيم.

خوشحالم که در دولت يازدهم نگاه و رويکرد حرفه ای تری را نسبت به اکثر حوزه ها شاهد هستيم که ورزش و گلف نيز از اين قاعده مستثنی نيست. اکنون که بعد از مدت ها وزيری با سابقه ی ورزشی و دانشگاهی بر مسند اين وزارتخانه است اميدوارم شاهد تبلور رابطه ی ورزش گلف با صنعت توريسم و ديپلماسی، بيش از پيش باشيم.

اما حرف های پايانی کانديدای رياست فدراسيون گلف آنجا که او می گويد: «ما برای رسيدن به اهدافی که داريم بايد زيرساخت ه0ا را قوی کنيم. پس از آن به بخش خصوصی اطمينان لازم را بدهيم که فضا برای فعاليت دارند در خارج از تهران و شهرستان ها فضاهای زيادی وجود دارد که می تواند به فضای ورزشی تبديل شود.» شک نکنيد که اگر 10 زمين استاندارد داشته باشيم می توانيم مسابقات بين المللی گلف را در سطح کلان برگزار کنيم در کنار اين مسابقات می توانيم فضا را به سمت عمومی کردن اين ورزش پيش ببريم. بايد به هيأت ها در سراسر کشور نگاه ويژه ای داشته باشيم اکنون آن ها از حداقل امکانات برخوردار هستند... من اميدوارم هر اتفاقی که می افتد يا هر کس که رئيس فدراسيون می شود به سود جامعه گلف و نهايتاً ورزش کشور باشد.ما استعدادها و پتانسيل های زيادی داريم و می توانيم با مينی گلف و وود بال از مدارس شروع کنيم و ورزشکاران حرفه ای را تحويل جامعه ورزش بدهيم.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    19 19
    خوش تيپ خوشكل ميگم زميني كه توش گلف بازي ميكنن چنده؟ ببين خودتم ميدوني پارك جاي گلف بازي نيس و زمين خاص داره
    • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
      3 0
      دوست عزیز شما اول مصاحبه رو کامل بخون بعد نظر بده بنده خدا داره میگه باید سرمایه گزار جذب کنیم تا بتونیم زیر ساخت بسازیم پارک چی میگه این وسط؟