رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به تخلفات صورت گرفته در تبصره 43 بودجه سال 93 تاکید کرد: برخی از معاونت و سازمان و شرکت های شهرداری تهران انحراف بودجه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به پایین یافتن سال مالی، گفت: تا چند هفته دیگر انبارگردانی سازمان ها و شرکت های شهرداری آغاز می شود، اما هنوز شورای شهر تهران حسابرس تعیین نکرده است باید این موضوع در الویت کار شورا قرار گیرد و در کمیسیون تلفیق در این باره تصمیم گیری شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در تذکر دیگری به شهرداری تهران به استناد تبصره 43 قانون بودجه سال 93، گفت: در این تبصره آمده است "ایجاد هرگونه تعهدات مازاد به اعتبارات بودجه در تبصره های سال 93 ممنوع است و تنها با مجوز شورای شهر قابل اقدام است" این در حالیست که در گزارش های موجود شاهد انحراف بودجه برخی از معاونت، سازمان و شرکت های شهرداری از بودجه مصوب سال جاری هستیم.

حافظی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: برای نمونه بودجه مصوب معاونت فنی و عمرانی شهرداری در سال جاری هزار و 305 میلیارد تومان است اما قراردادهای منعقده شده توسط معاونت هزار و 890 میلیارد تومان است یعنی بیش از 144 درصد انحراف از بودجه وجود دارد. همچنین بودجه مصوب سازمان مهندسی و عمران شهرداری هزار و13 میلیارد تومان است اما هزار و 742 میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است یعنی انحراف 171 درصدی دارد.

وی ادامه داد: شرکت نوسازی عباس آباد با وجود بودجه 86 میلیارد تومانی قرارداد 109 میلیارد تومانی دارد که انحراف آن 126 درصد است و سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی 134 میلیارد بودجه مصوبه داشته است اما 242 میلیارد قرارداد منعقد کرده که انحراف 180 درصدی دارد.

حافظی تاکید کرد: از شهرداری تهران می خواهیم نسبت به تخلفات تبصره 43 توضیح ارائه دهد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    3 0
    شهرداری باید در مورد این تخلفات توضیح واضح بدهد.