نسیم آنلاین نوشت:

رئیسی گفت: مشکلات بانکی خارج از نوبت در دستگاه قضا رسیدگی شود. دادستان کل کشور در نشست با مدیران عامل بانک‌های کشور گفت: سیاست گذاری‌های پولی و بانکی حرف اول را در نظام بانکی کشور می‌زند و نباید در مدت زمان کوتاه دچار تغییری شود.

حجت الاسلام رئیسی در نشست با مدیران عامل بانک‌های کشور درباره مسائل و مشکلات موجود میان بانک‌ها و قوه قضاییه با بیان اینکه بانک‌ها باید منضبط و قانونمندتر نظام پولی و بانکی خود را پیگیری کنند، گفت: در هر شرایطی قانون باید رعایت شود.

او گفت: در هیچ شرایطی عاملان و مجریان نباید به خاطر ضرورت ها اجازه نقض قانون بدهند و در شرایط خاص به منظور مراعات بیشتر قانون باید اقدامات فوری صورت گیرد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه باید برای هر اقدامی مجوز داشته باشید، گفت: اقدامات با مجوز تلاش های دیوان محاسبات را نیز آسان تر می کند.

رئیسی گفت: سیاست گذاری های پولی و بانکی حرف اول را در نظام بانکی کشور می زند و نباید در مدت زمان کوتاه دچار تغییری شود و مطمئن هستم ثبات در سیاست های پولی و ارزی وضع بهتری را برای مردم و مسئولان ایجاد می کند.

او با بیان اینکه ساماندهی موسسات مالی و پولی در کشور باید در اولویت کاری قرار گیرد، گفت: جداکردن و مشخص شدن موسسات مالی مجاز و غیرمجاز از مهمترین اقدامات باید باشد و اینکه هنوز سخن از موسسات مالی غیرمجاز می شود ، درخور کشور نیست.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مسائل بانکی در مرحله نخست باید در خود بانک ها حل و فصل شود ، گفت: اگر مشتریان بدحسابی دارید ابتدا باید مسائل پولی و داخلی خود را خودتان حل و فصل کنید و سپس در صورت نیاز آخرین راهکار دستگاه قضا باشد.

رئیسی یکی دیگر از راهکارهای حل مسائل مهم بانکی را هماهنگی بانکها و دستگاه قضایی برای پیگیری مسائل دانست و گفت: اگر کسی تخلفی کرد، حقیقتاً باید برخورد شود و در این برخورد نباید دو آهنگی میان بانک ها و دستگاه قضا باشد.

او با اشاره به اینکه متاسفانه معوقات و مطالبات بانکی کاهش پیدا نکرده ، گفت: آمارها باید نشان از کاهش داشته باشد اما شاهد کاهش نیستیم که حل این مشکل همت شما مدیران عامل بانک ها را می طلبد. علاوه براین رسیدگی به مسائل و مشکلات بانکی در دستگاه قضا باید خارج از نوبت و سریع صورت گیرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز به یک تحول اقتصادی نیاز داریم ، با اشاره به اصل 44 قانون اساسی نقش نظام پولی و بانکی را در این عرصه مهم دانست و گفت: باید حرکت قانونمند و سالم بانک ها مورد تایید دستگاه قضا نیز قرار بگیرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری نیاز به حمایت جدی بانک ها دارد گفت: سمت و سوی هدایت پول ها باید به سمت تولید باشد و از دلالی ها که هیچ ثمره جدی برای بهبود اقتصاد ندارد ، جلوگیری شود.

او با بیان اینکه برخی از پرداخت ها برای تولید نیست و این مشکلات جدی ایجاد کرده است، گفت: این یک بسته کاری است که همه شئونات را شامل می شود و عوامل مختلف در دولت دستگاه قضا و مجلس باید آن را پیگیری کند.

رئیسی گفت: دولت باید با بستن منافذ، بسترهای فساد را از بین ببرد و مجلس با تصویب قوانین مناسب زمینه های سرمایه گذاری را فراهم کند. قوه قضاییه نیز باید مبارزه جدی با فساد کند تا رونق در پرتو امنیت اقتصادی فراهم شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400159

برچسب‌ها