فعالیت اورژانس اجتماعی در یکسال گذشته باعث کاهش 11 درصدی طلاق در کشور شده است.

واحد مرکزی خبر نوشت:

معاون پشتیبانی و منابع انسانی سازمان بهزیستی گفت: با استقرار 200 واحد اورژانس اجتماعی در کشور و مداخله به هنگام مددکاران اجتماعی این اورژانس در پرونده هایی که به دادگاه ها و مراکز مداخله بحران سازمان معرفی شده بودند، از وقوع طلاق های بسیار جلوگیری شد.

مهدی علی پور افزود: درخواست توسعه این واحدها در استان ها بویژه در شهرهای کوچک بیانگر موفقیت این مراکز و تاثیر آنها در کاهش آسیب های اجتماعی است .

وی گفت: مجموع اعتبارات امسال این سازمان، 7 هزار و 200 میلیارد ریال است که 4 هزار و 630 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی است و این نشان می دهد اعتبارات ملی در چهار سال آخر برنامه چهارم توسعه بیش از دو برابر رشد داشته است.

علی پور افزود: در دهه مبارک فجر امسال یک میلیون و 800 هزار کالا برگ به ارزش 720 میلیارد ریال در اختیار مددجویان بهزیستی قرار می گیرد. وی گفت : هم اکنون 2 میلیون و 580 هزار مددجو زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند.

اورژانس اجتماعی یک خط تلفن 3 رقمی است که بطور 24 ساعته به افرادیکه در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و نیازمند حمایت های فوری هستند خدمات تخصصی ارائه می کند. لزوم حمایت از افراد در معرض آسیب اجتماعی نظیر کودک آزاری ، همسر آزاری ، دختران فراری ، کودکان خیابانی، خانواده های در معرض طلاق، خودکشی و ... زمینه ساز ایجاد تلفن 123 اورژانس اجتماعی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =