گوگل بالاخره از شبکه اجتماعی‌اش ناامید می‌شود؟

همشهری آنلاین نوشت:

شرکت گوگل به طور تدریجی در حال کنار گذاشتن گوگل پلاس، شبکه اجتماعی بی رونق خود است.

به گزارش رویترز، به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد گوگل پلاس را که تقلیدی از فیس‌بوک است به دو محصول جدید تبدیل کند: گوگل فوتو برای تمام عکس‌های شما و گوگل استریم برای آپدیت‌هایی به سبک فیس‌بوک.

گوگل این خبر را در مطلبی از سوی بردلی هوروویتز، نایب رئیس قدیمی بخش گوگل پلاس، در این شبکه اجتماعی منتشر کرد.

شبکه اجتماعی گوگل پلاس که در ژوئن 2011 به عنوان یک برنامه دعوتنامه محور آغاز به کار کرد، دوران سختی را سپری کرده است.

این شبکه ابتدا با تبلیغات گوگل به عنوان «قاتل فیس‌بوک» پا به میدان گذاشت و بسیاری در ابتدا برای دریافت دعوتنامه‌های محدود آن سعی و تلاش میکردند، اما این محبوبیت اولیه پس از مشخص شدن ماهیت آن از بین رفت.

گوگل سپس تمام کاربران جی میل را به ایجاد یک پروفایل در گوگل پلاس مجبور کرد و با این کار صدای آن دسته از کاربرانی را که ترجیح می‌دادند صرفا از سرویس جی میل استفاده کنند و علاقه‌ای به حضور در یک شبکه اجتماعی نداشتند درآورد.

با بوجود آمدن این نگرانی‌ها درباره نقض حریم خصوصی کاربران محبوبیت اولیه از بین رفت و از گوگل پلاس تنها چیزی شبیه به یک «زمین بایر دیجیتال» باقی ماند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن 13 IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    13 8
    گوگل پلاس تقلیدی از فیسبوک است تا جایی که ما دیدیم و در جریان هستیم اونقدری که فیسبوک از خلاقیتها و نوآوریهای گوگل پلاس کپی برداری کرده گوگل پلاس از فیسبوک کپی نکرده
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    1 1
    خیلی بهتر و جذاب تر از فیسبوک هست.و هم امنیت و حریم خصوصی و سادگی استفاده اش همینطور کاربراش خیلی بیشتر از کاربرای فیسبوک اخلاق مدار هستند .در ضمن سرویس هانگوت که مسنجر پلاسه هم مکالمه تصویری همزمان با چند نفر داره . هم صوتی و هم متنی نیازی به شماره نداره ولی میتونه از روی شماره تون اگه مایل بودن دوستاتون پیدا کنید یه ترکیب عالی از وایبر و فیسبوک یکم خلوته ولی خوبیشم به این خلوتیش هست .