ابتکار  تقویت برنامه های دستگاه های اجرایی برای حفظ محیط زیست را خواستار شد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دیدار روز یکشنبه جمع کثیری از فعالین، مدیران و مسئولان بخش های مختلف محیط زیست کشور با مقام معظم رهبری اظهار داشت: این دیدار فرصت استثنایی برای هم راستایی بین قوای سه گانه در امور اجرایی، قضایی و قانونگذاری بود که همه باید دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، معصومه ابتکار گفت: ایشان در این دیدار مباحث راهبردی و کلیدی را با نگاهی فراگیر و جامع مطرح کردند.

مسئولیت قوای سه گانه در موضوع محیط زیست


به گفته ابتکار، حفظ محیط زیست محدود به سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگلها نیست، بلکه بسیاری از دستگاه ها و شاید بتوان گفت همه دستگاه ها و قوای کشور در موضوع محیط زیست مسئولیت دارند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست یکی از مهمترین مسایل موجود در این بخش را هماهنگی فرابخشی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری به خوبی به این موضوع اشاره کردند و تاکید کردند که همه دستگاه ها باید هم راستا شوند و در مسیر یک هدف مشترک که همان توسعه پایدار است حرکت کنند .

لزوم هم راستایی دستگاه های اجرایی در حفاظت از محیط زیست


ابتکار گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تصریح کردند محیط زیست برای نسل های آینده حفظ شود .

تجاوز به جنگلها و محیط زیست جرم است


رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید کردند که تجاوز به منابع طبیعی ، جنگلها و محیط زیست جرم است و به هیچ عنوان نباید اتفاق بیفتد و با متجاوزین به اراضی ملی و گروه های فشار که منافع خاصی دارند و دنبال منافع شخصی هستند؛ قاطعانه باید برخورد شود.

بیانات مقام معظم رهبری یک فرصت استثنایی

به گفته ابتکار، این دیدار و بیانات ارزنده رهبر معظم انقلاب، فرصت استثنایی برای هم راستایی بین قوای سه گانه در امور اجرایی، قضایی و قانونگذاری بود که همه باید دنبال کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این هم گرایی و هم راستایی بسیار مهم و ضروری است و قطعاً دستگاه ها باید در این باره برنامه هاشان را برای حفظ محیط زیست تقویت کنند.

به گفته ابتکار، اهمیت محیط زیست در شرایطی که اکنون در آن قرار داریم و خشکسالی های پی در پی و فشار های مضاعف فعالیت های صنعتی، شهری و تجاری بر محیط زیست شاهد هستیم که نشان دهنده شرایط حاد و بحرانی محیط زیست کشور و لزوم جبران آسیب هاست.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه این دیدار انگیزه های فعالان محیط زیست را چند برابر کرد افزود: از این بابت خوشحالیم و آنرا باعث دلگرمی همه دوستداران طبیعت و محیط زیست کشور می دانیم.


وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر نقش مردم در حفظ محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست بدون مشارکت و احساس مسئولیت مردم به نتیجه نمی رسد و رسانه ها علی الخصوص رسانه ملی در این فرهنگسازی نقش به سزایی دارند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خودمونی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    در این فضای خانه تکانی در مراکز عرضه لوازم بهداشتی میادین میوه وتره بار شهرداری و مراکز جمع اوری زباله خشک انواع محصول ضد عفونی کننده وبهداشتی با نام تیرک از شرکت تیز پاک خراسان عرضه می شود که استاندارد نمی باشد لطفا سازمان محیط زیست وبهداشت محیط وموسسه استاندارد و وزارت بهداشت بررسی واز حقوق مردم قبل از اتفاق ناگوار جلو گیری نمایند.