تسنیم نوشت:

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" فناوری مخفی موسوم به "جعبه کثیف" را در اختیار پلیس آمریکا قرار داده است تا با استفاده از آن اقدام به جاسوسی از تلفن های همراه کند.

به نقل از اسپاتنیک، فناوری جعبه سیاه که از سوی سیا در اختیار پلیس آمریکا قرار گرفته است به این صورت عمل می کند که این جعبه کوچک با نصب بر روی هواپیماها مانند برج های مخابراتی فعالیت کرده و قادر است تا ارتباطات مخابراتی مربوط به هزاران شهروند آمریکایی را به طور همزمان رصد و جمع آوری کند.

این فناوری نخستین بار نوامبر گذشته زمانی در صدر اخبار مهم آمریکا قرار گرفت که روزنامه وال استریت ژورنال جزییاتی در خصوص اینکه چگونه هواپیماهای "سسنا" توسط پلیس آمریکا برای جاسوسی از سیگنال‌های تلفن همراه شهروندان آمریکایی مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری موسوم به جعبه کثیف قادر است تا مانند یک برج مخابراتی برای تلفن های همراه عمل کرده و اطلاعات مربوط به ارتباطات مخابراتی شهروندان آمریکایی را ضبط و جمع آوری کند.

این فناوری قادر است تا اطلاعات دقیق مربوط به کاربر تلفن همراه را شناسایی و جمع آوری کند. گزارش جدید وال استریت ژورنال که به نقل از منابع آگاه به این برنامه منتشر شده، نشان می دهد که این فناوری چگونه برای شکار مظنونان تروریستی در خارج از آمریکا به عنوان بخشی از برنامه های هماهنگی بین سرویس های اطلاعاتی خارجی و ماموران پلیس آمریکا مورد استفاده قرار گرفته و از همین فناوری برای شناسایی مظنونان تبهکار در آمریکا نیز استفاده شده است.

این هواپیماها که توسط وزارت دادگستری آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفته از 5 شهر به پرواز درآمده و محدوده پروازی آنها تقریبا کل آمریکا را پوشش می داده است. همکاری بین سیا و وزارت دادگستری آمریکا در زمینه جاسوسی از تلفن‌های همراه تقریبا از ده سال پیش آغاز شده است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =