تسنیم نوشت:

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا گفت: اعضای سطح اول پلیس افتخاری مجوز حمل سلاح دریافت می‌کنند.

سرهنگ محمدرضا اکرمی با اشاره به هدف پلیس افتخاری به منظور ارتقا دانش اجتماعی آحاد مردم گفت: تا امروز بیش از 35 هزار نفر از مردم در سراسر کشور در پلیس افتخاری ثبت‌نام کردند و قرار است از این تعداد 8 هزار نفر در طرح نوروزی به کارگیری شوند.

او با اشاره به وجود 2 سطح در پلیس‌های افتخاری‌ ناجا گفت: سطح نخست پلیس‌های افتخاری که در ماموریت‌های انتظامی با ماموران پلیس مشارکت می‌کنند افرادی هستند که در محدوده سنی 18 تا 60 سال قرار دارند و پس از احراز صلاحیت و تکمیل آموزش‌های عمومی و تخصصی به کمک پلیس در ماموریت‌های انتظامی حضور خواهند داشت.

سرهنگ اکرمی ادامه داد: در سطح دوم پلیس‌های افتخاری نیز اعضای این پلیس بدون هیچگونه محدودیت سنی می‌توانند نیروی انتظامی را در مباحث فرهنگی حمایت کنند و همیاران پلیس و پلیس‌یاران در این سطح طبقه‌بندی می‌شوند.

او در پایان در خصوص تجهیزات مورد اختیار پلیس‌های افتخاری نیز گفت: اعضایی که در سطح اول پلیس‌های افتخاری قرار دارند پس از تکمیل آموزش‌های عمومی و تخصصی و احراز هویت و تایید صلاحیت‌شان مجوز حمل اسلحه نیز دریافت خواهند کرد.


معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی با اشاره به سیاست پلیس به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت مردمی در تامین امنیت، از به کارگیری پلیس‌های افتخاری در ۱۶ استان تا این لحظه خبر داد.

سردار محمدتقی عصار در حاشیه بازدید از ساختمان پلیس افتخاری تهران بزرگ با اشاره به سیاست پلیس برای به کار گیری هرچه بیشتر پلیس‌های افتخاری و مشارکت‌دهی مردم در امر امنیت گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران امنیتی مبتنی بر مردم است و طبیعی است که هرچه‌قدر مسئولان و نهادهای مرتبط با بحث امنیت است بتوانند بیشتر از ظرفیت مردمی تامین امنیت استفاده کنند موفق‌تر خواهند بود.

معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی ادامه داد: پلیس افتخاری نیز با توجه به این اصل راه‌اندازی شد تا امنیت پایدار را بیش از پیش و مبتنی بر حضور حداکثری مردم پایه‌ریزی کند.

سردار عصار با اشاره به وظایف پلیس افتخاری در کمک‌رسانی به نیروی انتظامی گفت: پلیس افتخاری در دو بخش فرهنگی و انتظامی مسئولیت‌هایی را عهده‌دار می‌شود و پلیس‌یاران و همیاران پلیس در بخش فرهنگی و سطح بالاتر از آن در بخش انتظامی در کنار پلیس به صورت مشترک در طرح‌هایی نظیر طرح نوروزی حضور خواهند داشت.

او در پاسخ به این سوال که چه حمایت‌های قانونی برای ماموران پلیس افتخاری در نظر گرفته شده است، گفت: گرچه اعضای پلیس افتخاری حقوق‌بگیران نیروی انتظامی نیستند، ولی با توجه به قوانین موجود حمایت‌های قضایی و بیمه‌ای همچون ماموران پلیس برای آنها در نظر گرفته شده است.

معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی در ادامه گفت: امیدواریم با موفقیت پلیس افتخاری، این پلیس بتواند الگوی خوبی برای سایر کشورهایی که امنیت‌شان مبتنی بر مردم است باشد.

سردار عصار در پایان گفت: در سال 93 پلیس‌های افتخاری برای اولین‌بار فعالیت خود در تهران بزرگ را آغاز کردند و در حال حاضر فعالیت این پلیس در 16 استان کشور اجرایی شده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =