۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۵

«قونیه در قطار» علیرضا قزوه عنوان سفرنامه قونیه اوست که به گفته خودش با سبکی نو و خواندنی به روایت حضور او و چهل تن از نویسندگان و شاعران همراهش در قدمگاه مولانا به نگارش در آمده است.

به گزارش خبر‌آن‌لاین، این کتاب سفرنامه علیرضا قزوه به قونیه است که همراه با چهل همراه و با قطار در سال82 صورت گرفته است. محمدرضا عبدالملکیان، ساعد باقری، عبدالجبار کاکایی و مصطفی رحماندوست از جمله این همراهان هستند که در سفرنامه قزوه نیز حضور دارند. وی خودش راجع به سایر همراهانش می‌گوید: تا یادم نرفته بگویم که مولانا هم بود و شمس هم بود و مولاناشمس هم بود. که این جملات در واقع اشاره‌ای است به ایستگاه های گوناگون سفرنامه قونیه قزه.


قزوه درباره کتاب تازه‌اش اینگونه توضیح می‌ دهد: قرار من و مولانا چهارراه مولوی تهران بود و شمس هم بین راه سوار شد و بعدها وقتی در نیمه‌های آن شب در ایستگاه زنجان روح قطار را دزدیدیم و رفتیم به فرارود و خراسان، رودکی هم آمد و فردوسی هم آمد و شیخ خرقانی هم آمد.

شایان ذکر است که علیرضا قزوه که سفرنامه‌اش را به انتشارات تکا (توسعه کتاب ایران) سپرده در خصوص خواندن کتاب هم گفته است: هیچ وقت کتابی از خودم را برای خواندن به کسی پیشنهاد نکرده‌ام امّا فکر می‌کنم قونیه در قطار را اگر بخوانید بپسندید. خاصه از حیث سبک ادبی آن که به گمانم چیزکی تازه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 40797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =