ایسنا نوشت:

رییس بانک مرکزی ایران که برای شرکت در نشست بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به آمریکا سفر کرد، در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه سی‌سی‌تی‌وی آمریکا گفت: برنامه‌ریزی وی برمبنای احتمال برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی در سال پیش رو نیست.

ولی‌اله سیف به شبکه سی‌سی‌تی‌وی آمریکا اظهار کرد که به شکلی پیش‌بینی‌های اقتصادی و بودجه‌ای را انجام می‌دهد مثل اینکه همه تحریم‌ها ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: البته باید بپذیریم که اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسند، شاهد تاثیر مثبت بیشتری از نظر رشد بالاتر، تورم کمتر و نرخ بیکاری کمتر خواهیم بود.

رییس بانک مرکزی گفت: تحریم‌های بانکی تنها به اقتصاد ایران لطمه نزده‌اند و اقتصاد منطقه را هم تحت‌تاثیر قرار داده‌اند.

سیف در ادامه خاطرنشان کرد: ایران ظرفیت بالایی برای تعامل با همسایگانش دارد و برداشته شدن تحریم‌ها می‌تواند ثبات را به منطقه بیاورد؛ در حالی که هر گونه تاخیر، پیامد منفی برای کل منطقه خواهد داشت.

وی از توان دولت برای بهبود اقتصاد با وجود ادامه تحریم‌ها تمجید کرد و گفت: پیش از روی کار آمدن دولت جدید در سال 2013، تورم به 39 درصد رسیده بود، اما در همان سال بیش از نیمی کاهش یافت و به 17 درصد رسید و بانک مرکزی تک رقمی کردن تورم تا دو سال آینده را هدف گذاری کرده است.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =