ایسنا نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران ساختمانی تا پایان سال بیمه می شوند، گفت: با اجرای طرح سبد بیمه اجتماعی هیچ ایرانی بدون تامین اجتماعی نخواهد بود.

‌علی ربیعی اظهار کرد: کارگران هم دلواپس ارزش‌های انقلاب اسلامی و هم دلواپس مزد و زحمت خود هستند. با این وجود چرخش کارخانه‌ها و سانتریفیوژ‌ها همزمان با هم را خواستارند.

وی در اجتماع ۱۲هزار نفری کارگران که با حضور رییس‌جمهور برگزار شد، ادامه داد: کارگران با هیاهوی سیاست بیگانه‌اند و مذاکرات وزیر امور خارجه را با گوشت و پوست خود احساس می‌کنند و سیاست خارجی و تاثیر دیپلماسی برکار خود را به خوبی می‌دانند و قدردان زحمات رییس جمهور در عرصه‌های مختلف هستند.

ربیعی با اشاره به بیمه 8 میلیون و 500 هزار نفر از حاشیه‌نشینان شهری و روستایی گفت: خوشبختانه امروز تمامی کارگرانی که در مشاغل غیررسمی بودند و چیزی از درمان بهره نمی‌بردند همه بیمه شدند و هیچ کارگری، چه رسمی و چه غیررسمی و هیچ کشاورزی وجود ندارند که فاقد دفترچه درمان باشند.

به اعتقاد وی، با همه تلاش‌هایی که در جهت رفاه کارگران صورت گرفته است، هنوز با نارسایی‌هایی مواجه هستیم.

وزیر کار در ادامه خطاب به رییس‌جمهوری گفت: حضرتعالی به درستی نگران وضعیت کارگران ساختمانی بودید و امروز در خدمت شما عرض می‌کنم که تا پایان سال بیمه کارگران ساختمانی را به سرانجام خواهیم رساند.

ربیعی همچنین با بیان اینکه از ریزش بیش از 240 هزار شغل جلوگیری کردیم، گفت: با افتخار می‌گویم که هم کارفرمایان و هم کارگران به وزیر شما در وزارتخانه‌شان اعتماد کامل دارند و این نشان از اعتماد به دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به شناسایی بیش از 10 میلیون فرد دچار فقر غذایی در سال گذشته، تصریح کرد: از همان ابتدا که رییس‌جمهور دستور دادند، هیچ سفره‌ای خالی از پروتئین و کالری نباشد ما هم این برنامه را با جدیت دنبال کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از تعریف سبد بیمه اجتماعی جهت رفاه کارگران خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با این طرح هیچ ایرانی بدون تامین اجتماعی نماند و نگران بازنشستگی خود نباشد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =