۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶

ایسنا نوشت:

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عامل هتک حیثیت شهروند گیلانی در فضای مجازی خبر داد و گفت:‌ متهم نامزد سابق پسر شاکی بود.

 سرهنگ ایرج محمدخانی با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی مبنی بر منتسب کردن اعمال خلاف واقع علیه وی در شبکه اجتماعی غیرمجاز ، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان گیلان افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، کارآگاهان پلیس فتا عامل هتک حیثیت شاکیه را در شبکه اجتماعی غیر مجاز که خانمی 24 ساله و نامزد سابق پسرش بود، شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی وی را در رشت دستگیرکردند.

محمدخانی اضافه کرد: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده از متهم، وی به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه خود را از این کار انتقام گرفتن از پسر شاکیه عنوان کرد که جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد.

رئیس پلیس فتای استان گیلان تصریح کرد: طبق ماده18 فصل پنجم قانون جرایم رایانه ای هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    2 0
    ..جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال.. آبرو خیلی ارزونه ها، آبروی طرف رو ببر فوق 4میلیون جریمه میدی
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    9 0
    کسی فهمید خبرآنلاین چی گفت الان؟؟