۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

ایسنا نوشت:

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران معضل 70 درصد واحدهایی که دچار مشکل هستند را کمبود نقدینگی اعلام کرد و گفت: تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار در کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، نقطه عطفی برای رفع نیازهای صنایع کوچک است.

سید محمد علی سید ابریشمی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر خوشه های کسب و کار قم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از صنایع کوچک گفت: رهبرمعظم انقلاب در سخنان خود اهمیت و جایگاه صنایع کوچک و لزوم حمایت بانکها را متذکر شدند و این فرازها در حمایت از صنعت باید توسط ما و بانکها غنیمت شمرده شود.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های خوشه های کسب و کار افزود: برند سازی، رقابت در بازارهای داخلی و خارجی، استاندارد سازی، بازاریابی و آموزش از توان اغلب واحدهای کوچک و خرد خارج است ولی این اقدامات مهم توسط عاملین خوشه های صنعتی قابل اجرا است.

سید ابریشمی بیان کرد: خوشه های کسب و کار نوعی تفکر است که از خارج کشور وارد شد و با بومی سازی، امروز به الگویی برای پیشرفت صنعت کشور تبدیل شده است که با اقدامات خود زمینه و مقدمات لازم برای تولید، صادرات و رقابت در داخل و خارج را برای واحدهای صنعتی فراهم می کند.

طبق اعلام سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، مدیرعامل این سازمان با بیان اینکه این سازمان آمادگی دارد تسهیلات لازم را در اختیاربخش خصوصی جهت ایجاد نمایشگاه های تخصصی در شهرک های صنعتی قرار دهد، خاطر نشان کرد: ما زمین و تسهیلات لازم را درحد توان در اختیار بخش خصوصی قرار خواهیم داد.

سید ابریشمی که در محل استانداری قم سخن می گفت، اضافه کرد: از موضوعات مورد تاکید و اهتمام سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بحث آموزش است که در این راستا تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت و برای توسعه آن برای خود محدودیتی قائل نیستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مزیت ها و استعدادهای استان قم را مد نظر قرار داد و گفت: استان قم از نظر موقعیت جغرافیایی در شرایط مناسبی قرار گرفته و با بهره گیری از این ویژگی ها می تواند جایگاه بهتری داشته باشد.

وی در ادامه برضرورت توسعه شهرک های صنعتی استان قم تاکید کرد و گفت: از زمینه های توسعه صنعتی استان قم شهرک فن آوری اطلاعاتIT است که در این رابطه تفاهم نامه ایی نیز به امضاء رسیده که باید اجرایی شود و ما در این زمینه تمام تلاش و همکاری لازم را خواهیم داشت.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =