معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در دو ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کرمانشاه ۵۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ برزو محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر سال گذشته در استان کرمانشاه 168 کیلو و 589 گزارش شده است، اظهار داشت: کشفیات مواد مخدر در طول دو ماه ابتدای امسال 255 کیلو و 94 گرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد افزایش یافته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر کشفیات مواد مخدر از نوع حشیش با 196کیلو گرم بوده است، عنوان کرد: قاچاق مواد مخدر بیشتر از شهرهای جنوبی و شرقی وارد استان کرمانشاه می‌‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در دو ماه ابتدای امسال در حوزه وقوع سرقت در استان شش درصد کاهش گزارش شده است، افزود: آمار سرقت در تمامی حوزه‌ها ازجمله سرقت احشام، موتورسیکلت، اتومبیل، کیف‌قاپی و دستبرد به مغازه‌ها کاهش یافته و جرایم خشن و دستبرد به طلا فروشی نیز در این مدت رخ نداده است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه میزان قتل در استان کرمانشاه در طول دو ماه ابتدایی سال 60 درصد افزایش یافته است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج نفر در استان کرمانشاه به قتل رسیده که علت عمده قتل‌ها مسائل حیثیتی و خانوادگی گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار مربوط به خودکشی 26 درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: جرایم مربوط به تجاوز به عنف و زورگیری 31 درصد و جرایم مربوط به چاقو کشی و قمه‌کشی 75 درصد در استان کاهش یافته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه سرقت‌های مسلحانه 75 درصد در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، عنوان کرد: در مجموع کل جرایم هشت درصد و مجموع جرایم 24 گانه شش درصد کاهش داشته که بی سابقه است.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه میزان کشفیات سلاح نیز 109درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است ،افزود: تعداد افراد دستگیر شده مربوط به جرایم مختلف ازجمله سرقت و جرایم مالی، اقتصادی، مواد مخدر، قاچاق، موارد امنیتی و مفاسد اجتماعی کاهش یافته که 89 درصد از آن‌ ‌ها را بیکاران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور در تمامی شهرستان‌های کرمانشاه جز سه شهرستان وقوع سرقت کاهش یافته است، گفت: تعداد افراد دستگیر شده مربوط به جرایم سرقت در استان دو درصد افزایش و تعداد دستگیر شده‌های قاچاق مواد مخدر نیز هشت درصد کاهش یافته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مجموع تصادفات درون و برون شهری 46 درصد کاهش یافته است، گفت: تعداد مجروحان ناشی از تصادفات 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است که به طور کلی در تمامی بخش ‌های تصادفی از جمله فوتی‌ها‌، جراحات و خسارات 17 درصد کاهش گزارش شده است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه تصادفات درون شهری در طول این مدت درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: تعداد فوتی‌های تصادفات درون شهری در دو ماه ابتدای امسال 13 نفراست درحالی که در مدت مشابه سال گذشته 28 نفر فوت شدند.

وی با اشاره به اینکه میزان نزاع‌های دسته جمعی در استان حاکی از کاهش هفت درصدی است، افزود: اگر مردم با رعایت نکات ایمنی امکان سو‌استفاده را به سارقان فضای مجازی ندهند میزان جرایم در این زمینه نیز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =