۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

اقتصادنیوز نوشت:

در حالی که معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از تعطیلی شش هزار و 200 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی خبر داده، رئیس خانه صنعت و معدن کشور تاکید می‌کند این آمار تنها مربوط به واحد‌های صنعتی درون شهرک‌ها است.

به تازگی غلامرضا سلیمانی، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از تعطیلی بیش از شش هزار و 200 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی در سال‌های 1370 تا 1393 با اشتغال حدود 118 هزار نفر خبر داده‌است.

عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این زمینه با بیان این که بر اساس ارزیابی خانه صنعت و معدن واحدهای صنعتی در کل کشور با 30 تا 35 درصد از ظرفیت خود کار می‌کنند، اظهار کرد: در چنین شرایطی ارائه آمارهایی از تعداد واحد‌های صنعتی غیرفعال و تعطیل شده چه فایده‌ای دارد؟

وی ادامه داد: این که تعداد زیادی از واحد تولیدی در کشور وجود دارد که به دلیل رکود، زیان انباشته، بدهی به سازمان مالیاتی، بیمه و غیره تعطیل شده‌اند شکی نیست و این آماری که وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعطیلی شش هزار و 200 واحد صنعتی می‌دهد صرفا شامل واحد‌های صنعتی در درون شهرک‌های صنعتی می‌شود.

سهل‌آبادی با بیان این که واحد‌های صنعتی بسیاری وجود دارد که در شهرک‌های صنعتی حضور ندارند، گفت: آمار مشخصی ار تعطیلی این شهرک‌های صنعتی در کل کشور وجود ندارد.

رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران با تاکید بر این که این واحدهای صنعتی مشکلاتی دارند که تمامی آنها را در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با تصویب قانون رفع موانع تولید امیدواریم بتوانیم مشکلات صنعت کشور را برطرف کنیم.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =