واحدمرکزی خبر نوشت:

مقامات وزارت خارجه عربستان سعودی هک شدن پایگاه اینترنتی این شبکه را که به افشای برخی اسناد آن موجب شده است ، تایید کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره ، ریاض نقلی رئیس اداره رسانه ای وزارت خارجه سعودی اعلام کرد سامانه رایانه ای این وزارتخانه هدف حملات هکرها قرار گرفت. وی افزود این حمله محدود بود.
طالب الحسنی در گزارشی گفت: وزارت خارجه عربستان سعودی آنگونه که رئیس اداره رسانه ای این وزارتخانه اذعان کرده است، از حملات سایبری در امان نماند.
پایگاه های رسانه ای داخلی و عربی هک شدن پایگاه وزارت خارجه عربستان سعودی و افشای برخی اسناد سری را تایید کردند. این اسناد از دست داشتن عربستان سعودی در تحریک عناصر خود در یمن و استفاده از مسئولان سابق به شیوه های اهانت آمیز و در مقابل پرداخت پول به آن ها ، پرده برداشت.
اسنادی که به شکل گسترده در رسانه ها منتشر شده است شامل نامه نگاری بین مسئولان سعودی با فرماندهان نظامی و مقامات قبیله ای در یمن است که ژنرال فراری علی محسن الاحمر نیز از جمله آنها به شمار می رود.
فتنه انگیزی در مناطق دماج و کتاف در مقابل دریافت هدایای مالی از جمله اهداف این نامه نگاری ها به شمار می رود.
این اسناد نشان دهنده رابطه علی محسن الاحمر با شبکه القاعده در جنوب یمن است.
طبق این اسناد ، عربستان سعودی از مسئولان رده پنجم خود برای تعامل با مسئولان یمنی و عناصر خود در یمن استفاده می کرد.
یکی دیگر از اسناد که جز اسناد طبقه بندی شده با قید عبارت فوری است و وزارت اوقاف عربستان ارسال کننده آن است ، از خطیبان مساجد خواسته شده است علیه آنچه آن را حوثی ها نامیده است اقدامات تحریک آمیز طایفه ای و مذهبی انجام دهند.
در این سند بر تشدید حملات تبلیغاتی در مساجد برای ایجاد فتنه تاکید شده است.
یکی دیگر از اسناد فاش شده از رابطه عربستان و مسئولان این کشور با القاعده در عراق و حمایت مالی از آن ها و مکاتبه با اسامه النجیفی پرده بر می دارد.
این سند نشان دهنده مکاتبه با النجیفی است که در عراق به حمایت از القاعده متهم است.
در این سند آمده است مقامات عربستان به النجیفی اطلاع داده اند که طبق توافق، مبلغ 575 میلیون دلار در یکی از بانک های ترکیه سپرده گذاری کرده اند.
این مبلغ در مقابل انجام دادن ماموریتی که در این سند به آن اشاره نشده است، به این حساب واریز شده است. در این سند به وی (النجیفی) و برخی شخصیت هایی که بخشی از این مبلغ را دریافت کرده اند، اشاره شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =