واحدمرکزی خبر نوشت:

مفتی اعظم عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد حمله مرگبار اخیر به یکی از مساجد شیعیان در این کشور، با هدف کاشتن بذر آشوب انجام شده است.
عبد العزیز آل شیخ مفتی اعظم عربستان سعودی این موضوع را پس از آن اعلام کرد که روستاییان شیعه که در این حمله هدف قرار گرفته بودند، خشم خود را از بی تفاوتی دولت سنی عربستان به امنیت شیعیان اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، مفتی اعظم عربستان در این باره در گفتگو با رسانه های این کشور گفت: «این طرح کاملا جنایی، هدف ایجاد تفرقه میان مقامات ارشد و پاشیدن بذر آشوب را در کشور ما پیگیری می کند. ان شاء الله این طرح، به نتیجه نخواهد رسید. ملت و جامعه با یکدیگر متحد هستند و تحت رهبری هوشیارانه قرار دارند.»
بر اساس گزارش های منتشر شده، هزاران معترض عصر جمعه و چند ساعت پس از وقوع این انفجار انتحاری، به خیابان های شهر القدیح ریختند و به وقوع این حادثه اعتراض کردند.
معترضان که سوگوار قربانیان این حادثه بودند اعلام کردند نیروهای امنیتی عربستان، جوامع آنها را بدون هیچ گونه محافظتی رها کرده اند. آنها همچنین اعلام کردند به عقیده آنها مکتب وهابیت، به ستیزه جویان سنی الهام و آنها را ترغیب می کند تا هیچ گونه بردباری را در قبال اقلیت شیعیان عربستان نشان ندهند.
حمله به مسجد القطیف یکی از مرگبارترین حوادث طی سال های اخیر در عربستان شمرده می شود. تنش های فرقه ای در این کشور به واسطه حملات هوایی عربستان به شیعیان حوثی در یمن طی ماه های اخیر شدت گرفته است.
«شیخ محمد عبیدان Sheikh Mohammed Obeidan » از روحانیون عالی شیعه نیز از پیروان خود درخواست کرد تسلیم خشم خود نشوند و آرامش را در کشور حفظ کنند.
وی در سخنرانی خود در این باره گفت: «هر کس که تصور کند کیش ما باعث ایجاد ترس و نگرانی می شود، علیه او خواهیم ایستاد. نیایش جمعی همراه با آرامش، نظم و خویشتنداری، راه درست پاسخ گفتن به این نیروهای فاسد و سرشار از تنفر است.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    2 0
    دولت عربستان سنی نیست وهابی است اصلاح کنید
  • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    0 0
    دشمن اصلی اسلام وقرآن همین وهابیون هستند