افزایش ارزش سهام در آسیا/سرمایه گذاران تحولات کجا را رصد می کنند؟

سرمایه گذاران هر گونه تحولات جدید در مذاکرات بین یونان و بستانکاران بین المللی اش را رصد می کنند اما چشم انداز رسیدن به توافق بسیار کمرنگ به نظر می رسد.

در پی بهبود شاخص های اقتصادی ، ارزش سهام روز سه شنبه در بازار آسیا با افزایش همراه شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، در بازار توکیو شاخص سهام نیکی 225 دو ممیز 48 واحد افزایش یافت و به 20 هزار و 416 ممیز 25 واحد رسید. شاخص سهام توپیکس با 52 صدم واحد - یا سه صدم درصد - کاهش به هزار و 658 ممیز 63 واحد رسید. ارزش سهام در بازار هنگ کنگ نیز یک ممیز 42 صدم درصد افزایش یافت زیرا تحلیل گران بر این باورند چین برای بهبود شرایط اقتصادی خود اقداماتی انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، شاخص سهام هنگ سنگ با 398 ممیز 80 واحد افزایش به 28 هزار و 391 ممیز 63 واحد رسید. شاخص سهام شانگهای کامپوزیت با یک ممیز 64 صدم درصد - یا 78 ممیز 93 واحد - افزایش به چهار هزار و 892 ممیز 73 واحد رسید. شاخص سهام شنژن نیز دو ممیز 78 صدم درصد افزایش یافت و به دو هزار و 862 ممیز 93 واحد رسید.

نادر نعیمی از مدیران موسسه ای ام پی کپیتال اینوسترز در سیدنی استرالیا می گوید بازار ژاپن همچنان آسیب پذیر است . او در گفتگو با پایگاه اینترنتی بلومبرگ گفت در ژاپن شاهد افزایش درآمد و بهبود شاخص های اقتصادی هستیم . در هفته های اخیر ارزش سهام در بازار توکیو با افزایش همراه بوده است که دلیل آن افزایش ارزش دلار و سیاست های پولی بانک مرکزی ژاپن بوده است.

این در حالی است که روز دوشنبه در بازار توکیو، هر دلار در مقابل 121 ممیز 71 ین  معامله شد.

روز دوشنبه بسیاری از بازارهای سهام در اروپا و نیویورک تعطیل بودند . سرمایه گذاران هر گونه تحولات جدید در مذاکرات بین یونان و بستانکاران بین المللی اش را رصد می کنند اما چشم انداز رسیدن به توافق بسیار کمرنگ به نظر می رسد. این در حالی است که یونان هفته آینده باید 300 میلیون یورو از بدهی هایش را پرداخت کند اما مقامات آتن می گویند توان پرداخت این مبلغ را ندارند.

در بازار ارز نیز ، ارزش یورو در مقابل ارزهای مهم دیگر با کاهش همراه شد . در بازار توکیو، هر یورو در مقابل یک ممیز 980 دلار و 133 ممیز 60 ین داد و ستد شد. مذاکرات مقامات یونان با مقامات اتحادیه اروپا ؛ بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول با هدف آزاد کردن هفت میلیارد و 200 میلیون یورو کمک های اقتصادی است.  اما مقامات آتن در مقابل ریاضت اقتصادی و اجرای اصلاحات مقاومت می کنند . این در حالی است که خطر خارج شدن یونان از منطقه یورو نیز وجود دارد.

اوان لوکاس تحلیل گر بازار شرکت الی جی در ملبورن استرالیا می گوید یونان در تلاش برای رسیدن به توافق با بستانکارانش است اما طرف ها بر سر جزییات آن با یکدیگر اختلاف نظر دارند .

منبع: فرانس پرس

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =