بزرگترین معامله تاریخ تلویزیون های کابلی انجام می شود: 260 هزارمیلیارد تومان!

مالکان تلویزیون کابلی چارتر/Charter Communications قصد دارند با پرداخت رقم باورنکردنی 78.8 میلیارد دلار، شرکت تلویزیون کابلی «تایم وارنر کی بل»/Time Warner Cable را بخرند.

به گزارش خبرآنلاین رقم 61 میلیارد چند ماه قبل مورد موافقت فروشنده (شرکت مادر تایم وارنر) قرار نگرفته بود اما اینکه بر سر رقم 260 هزار میلیارد تومان توافق حاصل شده است که اگر این معامله مورد تایید FCC (اداره تجارت فدرال) قرار گیرد، بزرگترین معامله تاریخ شرکت های تلویزیون کابلی خواهد بود.


با ادغام این دو شرکت تعداد مشترکان تلویزیون کابلی شرکت جدید به 23.9 میلیون (در 41 ایالت)می رسد و دومین شرکت بزرگ تلویزیون های کابلی در امریکا بعد از کام کست می شود.


چارتر تاسیس شده در سال 1993 به 5.9 میلیون مشترک در 29 ایالت سرویس تلویزیون کابلی، تلویزیون اچ دی، تلفن و اینترنت می دهد و درامد این شرکت در سال 2013 بالغ بر 8.4 میلیارد دلار بوده است.


گفتنی است بر اساس آمار2013 کام کست 23 میلیون، تایم وارنر کی بل 14 میلیون، کاکس 6.2 میلیون و چارتر 5.9 میلیون مشترک داشته اند که در کنار ورایزون فایوس و «ای تی تی» 5 ابرقدرت تلویزیون کابلی در امریکا هستند.


پیش تر اداره تجارت فدرال معامله مشابهی را که قرار بود بین کام کست و تایم وارنر کی بل انجام شود را ملغی کرده بود اما تام ویلر ناظر دولتی معامله صورت اولیه قرارداد را تایید کرده و گفته است تایید نهایی نیز نیاز است.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =