۰ نفر
۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۶

امروز هم صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی همت کردند تا باقیمانده سهام بانک ملت فروش رود.

گروه اقتصاد: پرونده عرضه 5 درصدی بانک ملت به ارزش 68 میلیارد تومان امروز بسته شد و با این حساب پس از شش ماه تردید در خصوص ادامه عرضه های دولتی اولین بانک دولتی در بورس تهران عرضه واین بانک با قیمت 105 تومان در تابلوی بورس جا خوش کرد تا در کنار سایر شرکت های مشمول اصل 44 با رشد کوتاه مدت همراه و پس از گذشت مدت زمانی که اگر چه نا معلوم است اما در آینده ای نزدیک در کنار شرکتهایی چون فولاد مبارکه قرار گیرد که قیمت سهم آن نسبت به یک سوم قیمت چند ماه قبل خود رسیده است.

 خریداران سهام بانک ملت  که عمدتا حقوقی بودند هر سهم بانک ملت را علی رغم قیمت گذاری شرکت تامین سرمایه امین که 103 تومان اعلام کرده بود در ساعات ابتدایی امروز با قیمت  107 تومان نیز وارد سیستم کردند. بر خلاف روز چهارشنبه که 27500 نفرشخص حقیقی 54 درصد معاملات را انجام دادند، امروز و به گفته مدیران بورس بیش از 90 درصد خرید توسط  حقوقی ها صورت گرفت.قیمت پیشنهادی ابتدای معاملات امروز که با 20 ریال افزایش روبه رو بود حضورپر رنگ حقوقی ها را درمعامله امروز ثابت می کند.حقوقی هایی چون صندوق بازنشستگی،تامین اجتماعی  که در عرضه های قبلی نیز خصوصی سازی را یاری کردند.

 حسن قالیباف اصل در گفتگو با خبر آنلاین عرضه 5 درصدی بانک ملت را در شرایط حال حاضر بورس های دیگر دنیا مثبت ارزیابی کرد و افزود:"بازار های مالی دنیا در شرایط بدی به سر می برند صرف 68 میلیارد تومان نقدینگی برای سهام بانک ملت در بورس رقم بسیار چشمگیری است که نشان دهنده تاثیر مثبت عرضه های دولتی بر بورس است."

وی افزود:"اگر در عرضه های بعدی بتوانیم شرایط وجذابیتهای بیشتری را ایجاد کنیم به  رسالت اصلی بورس یعنی ورود شرکتها و پذیرش آنها دست یافته ایم."

قالیباف در ادامه گفت:"با ورود بانک ملت به بورس و لحاظ ارزش این بانک به مبلغ 1375 میلیارد تومان ارزش بازار سرمایه به به بیش از 47 هزار میلیارد تومان رسید."

بازار امروز

امروز بدون احتساب معاملات بانک ملت که بالغ بر 350 میلیارد ریال ارزش داشته، حجم معاملات بازار تنها 21 میلیارد ریال بودکه رقمی نا چیز  در هفته های اخیر بوده است.شاخص کل قیمت 20.7 واحد کاهش یافت و به رقم 8355 واحد رسید که بیشترین تاثیر منفی را سهام شرکتهای سرمایه گذاری امید،بانک پارسیان و فولاد خراسان بر جای گذاشتند.

گره های فردا

مدیریت بازار بورس اوراق بهادار تهران ، فهرست شرکتهای مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی روز یکشنبه مورخ 4 اسفند ماه 1387 را اعلام کرد.

 بر اساس این گزارش در معاملات امروز ، نماد معاملاتی شرکت های سیمان سپاهان ، سرمایه گذاری صنعت و معدن ، کارتن مشهد ، نورد قطعات فولادی و قند شیروان قوچان و بجنورد دارای صف فروش بودند و به این ترتیب فردامحدودیت حجم مبنا درباره این شرکت ها اعمال نخواهد شد .

بازگشت 16 نماد به بورس

بر اساس گزارش مدیریت بازار ،امروز  نماد معاملاتی شانزده شرکت به شرح ذیل  آماده انجام معامله شدند.

به این ترتیب امروز نماد صنایع کاغذ سازی کاوه ، داروسازی زهراوی ، لعابیران ، لوله و ماشین سازی ایران ، نفت پارس ، داروسازی ابوریحان ، صنایع شیمیایی فارس ، داروسازی اسوه ، شیشه دارویی رازی ، داروسازی امین و کیمیدارو با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هرسهم برای سال مالی منتهی به 29/12/1388، پلی اکریل با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/9/1388 ، سرمایه گذاری سپه با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/09/1387 و اعلام پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/9/1388،  حق تقدم توسعه معادن روی ایران با توجه به تمدید مهلت پذیره نویسی ، مجتمع فولاد خراسان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/12/1387 و اعلام پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/12/1388.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • bourse IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۴
    0 0
    بد نیست اگر منبع اخباری رو که درج میکنید بگید. ما بالاخره نفهمیدیم تامین سرمایه امین چه قیمتی رو درآورده. تو یه جایی گفته شده 76 تومن و اینجا شما میگید 103 تومن.