آخرین وضعیت آزاد راه تهران- شمال به روایت وزیر راه/آخوندی: شرکت‌های ایرانی آزادراه را تکمیل می کنند

وزیر راه و شهرسازی با تشریح آخرین وضعیت اجرایی آزادراه تهران ـ شمال گفت: هفته‌‌آینده درباره قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تصمیم‌گیری می‌شود.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت آزادراه تهران شمال و نهایی شدن زمان بهره‌برداری از آن اظهار کرد: خوشبختانه همانطور که انتظار می‌رفت پروژه ساخت آزادراه تهران شمال به خوبی فعال شده و من وظیفه خودم می‌دانم از آقایان سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان و خواجه‌دلیری معاون ساخت این بنیاد به خاطر همت جدی‌ در اتمام این پروژه تشکر کنم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه تکلیف قرارداد قطعه ۱ پروژه آزادراه تهران شمال با طرف چینی مشخص و فعالیتش آغاز شده است، گفت: چینی‌ها ۹۰ درصد ساخت تونل قطعه یک را بر عهده دارند و من از کارگاه ساخت تونل بازدید کردم؛ حدود ۲۲۰ نفر در این کارگاه مشغول به فعالیتند. این پیمانکار ساخت پل‌های نیمه‌تمام قطعه ۱ را نیز بر عهده دارد.

وی با اشاره به وجود ۲ تونل بسیار بزرگ در قطعه یک آزادراه تهران شمال افزود: یکی از این تونل‌ها، تونل تالون با ۴ هزار و ۹۰۰ متر طول است که حفاری آن تمام شده و تنها بخش لاینینگ آن باقی مانده؛ ضمن اینکه عملیات اجرایی این بخش نیز فعال است و امیدوارم ظرف یک سال آینده لاینینگ این تونل به پایان برسد.

دو شرکت ایرانی مجری ساخت بزرگ‌ترین تونل حمل و نقلی و آزادراهی

آخوندی با اشاره به اجرای ساخت و ساز بزرگ‌ترین تونل حمل و نقلی و آزادراهی ایران از سوی دو شرکت ایرانی ادامه داد: ساخت تونل یکپارچه البرز با ۶ هزار و ۴۰۰ متر طول کار بزرگی است که مهندسان ایرانی با کیفیت خوبی در حال انجام این پروژه هستند. تا به حال ۲ هزار و ۳۰۰ متر این تونل حفاری شده و پیمانکاران ایرانی توانسته‌اند رکورد حفر روزانه ۵ تا ۶ متر تونل را ثبت کنند که رکورد خوبی است.

‌این هفته‌‌ درباره قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تصمیم‌گیری می‌شود

وی تأکید کرد: ساخت این آزادراه با سرعت خوبی به پیش می‌رود. برای قطعه ۲ هم فکر خوبی شده و تونل ۶ هزار و ۴۰۰ متری البرز در این قطعه از آزادراه تهران شمال قرار دارد؛ ‌ضمن اینکه طراحی این قطعه به پایان رسیده و این هفته نیز جلسه‌ای با آقای سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص این آزادراه برگزار می‌شود و درباره قطعه ۲ تصمیم‌گیری می‌کنیم.

آخوندی با تأکید بر اینکه ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران شمال نیاز به تصمیم‌گیری‌های سخت‌تری دارد، بیان کرد: در این قطعه به بخش بسیار سخت "هزار چم" برخورد می‌کنیم و در خصوص این بخش باید کارهای زیادتری انجام شود؛ البته همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی خوشبختانه توسعه خوبی در جهت بهبود وضعیت جاده چالوس انجام داده‌اند و در حال چهاربانده کردن حدود ۲۰ کیلومتر قبل از قطعه ۴ در منطقه مرزن‌آباد هستند که اقدام مناسبی محسوب می‌شود و امیدوارم بتوانیم این پروژه را از این وضعیت ناامیدی مردم نسبت به اتمام آن نجات دهیم تا به یک وضعیت امیدورای رسیده و پروژه را در اختیار مردم قرار دهیم.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    71 1
    به حول قوه الهی تا سی سال آینده تکمیل میشه
    • جلال IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      22 1
      زیادی خوش‌بینی
  • شهرزاد IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    45 2
    دیروز در اخبار شنیدم در چین یک آسمانخراش 57 طبقه رو فقط در عرض 19 روز ساختند .
  • بی نام SE ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    17 0
    ديگه پير شديم انقدر منتظر ازاد راه مونديم
  • میثم RO ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    16 1
    امریکا هم برج تجارت جهانی رو دوباره بازگشایی کرد با بیشتر از صد طبقه اینها اندر خم یک کوچه اند
  • mohammad A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    4 0
    خدا به خیر کنه
  • ایرانی A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    16 0
    تجربه نشون داده چین و روسیه هرگز تمایل به اتمام پروژه های بزرگ در ایران ندارند. لطفا پیمانکار اروپایی بیاورید مثل آلمانها.
  • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    17 0
    چین ها معتقدند کیفیت کلاها وخدماتشان بستگی به سلیقه وسفارش مشتریانش دارد.
  • عابدین A1 ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    5 11
    انشالله در دوره دولت و تدبیر وامید این اتوبان تهران شمال به نتیجه خواهد رسید.
  • بی نام RO ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    5 13
    اصلا ساختن این ازاد راه یک اشتباه بزرگ بود این بزرگراه بزرگترین دشمن محیط زیست است باید بجای ان یک خط اهن از تهران به چالوس کشیده می شد
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    9 0
    سلام بزرگراه اگه ازیر کوه تونل باشه خیلی بهتره