راه حل یک نماینده برای اوضاع اسفناک «میزان» و «پدیده»

عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس گفت: اگر دادستانی اجازه فروش سهام به پدیده شاندیز را بدهد این شرکت نیز با پرداخت بدهی 750 میلیارد تومانی خود به میزان می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات این موسسه مالی را برطرف کند.

موسی الرضا ثروتی در گفتگو با اترک نیوز، ضمن اشاره به بیکاری 1400 نفر از پرسنل میزان در صورت انحلال این موسسه افزود: مدیرعامل موسسه میزان و وکیل این موسسه هنوز انحلال این موسسه را نپذیرفته اند.


عضو مجمع نمایندگان خراسان شمالی ادامه داد: انحلال میزان به ضرر سپرده گزاران این موسسه و همچنین کارمندان آن است.


ثروتی با بیان اینکه مدیرعامل موسسه میزان و وکیل این موسسه هنوز انحلال این موسسه را نپذیرفته اند، گفت: در صورت انحلال این موسسه سود سپرده ها به مشتریان این موسسه پرداخت نمی شود و تنها اصل سپرده از سوی بانکی که عاملیت این موسسه را قبول کند، پرداخت می شود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص انتشار اخباری در خصوص ادغام این موسسه با بانک صادرات نیز گفت: موضوع ادغام از سوی شورای امنیت کشور به بانک مرکزی ابلاغ شده است و اگر موسسه میزان در مهلت زمانی که تعیین شده است نتواند با یکی از بانک ها ادغام شود ناگزیر منحل می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    2 2
    ما سود نمی خوایم منحل بشه بهتره.
  • مشعوفی IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    1 1
    میزان و پدیده و بیمه توسعه و......یکی نیست توضیح بده جریان چیه که اینقدر این دست فسادهای مالی زیاد شده که دیگه اخبار روزانه شدن؟ دستگاه قضایی دقیقا چکار داره میکنه؟
  • غلامحسین بهمنی A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    6 3
    افرین به معرفت وعقلانیتی که درفرمایشات اقای ثروتی وجودداره ایشون بنظرمن که کاملا درجریان ریزقوانین هستم کاملامتین فرمایش میفرمایندوهرچندانحلال به نفع بانک عامله بخاطراینکه داراییهای میزان بسیاربیشترازمطالباتشه ولی نه به نفع سپرده گزاربالاخص ونه به نفع سهامدار ونه به نفع کارمندان وبخاطرخروج پول از خراسان بزرگ نه به نفع سه استان خواهدبود اگراستان خراسان منافعشوبخواد منفعت دراینستکه مشکل پدیده ومیزان حل بشه وگرنه منتظرموج واماندگی اقتصادی وبیکاری عمومی وکلیه تبعات حاصل ازاضمحلال اقتصادی درخراسان بزرگ باشیدچراکه ابعادسرمایه های معطوف دردوبخش پدیده ومیزان بحدیست که تاثیران درسطح کلان بالاخص خراسان بزرگ تاسالهامشهودوملموس خواهدبود